onsdag 9 juni 2010

Lägesrapport!

Livet fortsätte sitt lugna mak här hemma, Calle växer så det knakar och jag försöker allt vad jag kan för att hålla honom på mattan... men det går inte så bra. Han är ett litet otyg... men ack så söt! Matte säger ideligen att det är tur för honom att han är så söt, annars skulle han inte bli långvarig... och om jag tänker efter så fick nog jag också höra det när jag var liten. :-) Jag har bestämt att när man är valp, har man som uppgift att göra livet surt för mattar och hussar...

Vi var iväg på utställnig i Vänersborg i helgen som gick och jag gjorde min debut i bruksklassen. Jag förstår inte att matte tror att jag ska kunna uppföra mig i ringen när vi inte har varit där på ett helt år... ja, om man bortser från fadäsen inomhus här i vintras... Jag tyckte i alla fall att det var kanonkul att hoppa och studsa bredvid matte, och vad gör väl det om jag tränger henne lite i vändningarna... som sagt jag hade kul även om resultatet bara blev en 2:a.
Calle fick följa med, även om han inte fick gå i ringen, han var fortfarande för liten, det fanns inte någon 4-6 mån.klass, så han fick vara med och lära, och om han bara tittade på mig... ja då lär inte matte bli glad! Calle ska göra sin utställningsdebut på söndag i Avesta, då det är rasspecial och jag ska försöka skärpa till mig och inte hoppa så mycket... men det är svårt, jag är ju så glad!!!!
Det var jätteroligt att få träffa Annika, Grim och Basti igen, vi passade på att hälsa på dem ordentligt i samband med utställningen. Basti och jag gjorde gemensam sak i Calles uppfostran... jaga valp... medans Grim avvaktade och undersökte Calles bakre regioner... Ja, alla har vi olika preferenser... :-) Basti och jag är ju mer eller mindre uppväxta tillsammans och det var så himla roligt att träffa honom igen, vi kunde inte riktigt vara ifrån varandra utan även när vi vilade hittade vi platserna bredvid varandra! Riktig kärlek det!!!

I övrigt har det nog inte hänt så mycket, livet är ganska lugnt för tillfället. Men jag vet att det bara är ett par veckor kvar sen har matte och husse semester en hel månad!!! ÅH vad gott det ska bli att få ha bägge två hemma och bara bry sig om oss! Matte har hotat med lydnadsträning och koppelträning, men jag tror nog allt att det kommer att bli ett och annat spår och massor av bad!!!! Vi kommer att spendera större delen av semestern i Västervik, ute på ön! UNDERBART!!!
Nu ska jag se om jag kan skaka liv i matte, hon är tokförkyld och sitter nedbäddad i fotöljen framför tv:n och tycker synd om sig själv... men jag vill ut och busa av mig lite, så vi får väl se om det inte kan bli lite bollkastning på baksidan i alla fall!

Tasskramar och nospussar till alla!

3 kommentarer:

Ida sa...

Åh va roligt med uppdatering! Lycka till i Avesta, det ska bli kul att höra hur det gick. Jag kan tyvärr inte komma men kommer att hålla tummarna hela dagen.

Anonym sa...

Vi syns i Avesta.Kram Inger&Lycka

Anonym sa...

Va trevligt att Ida tipsade mig hit!Grattis till tjh-titeln! Roligt att hitta till fler örebroare som hålls med bevakning:) vi certar i augusti och behöver träna en hel del hojta gärna om ni vill göra oss sällskap i skogen! Vi tränar gärna både bevakning , bruks, lydnad mm:) trevlig helg! MVH// Sanna och hundarna kika gärna in på www.nosvis.se