tisdag 1 september 2009

Falukorv i skogen!!!

Idag har matte och jag haft jätteroligt!!! Vi har hittat falukorv i skogen!!! Tänk vad som finns bara man luktar runt lite... Vi mötte upp med instruktör Annika vid klubben och sen bar det av ut i skogen. Det ska vara tävlingar i helgen och Annika och en kille till, Möller, skulle snittsla upp spåren som ska användas då. Jag och matte passade på att provgå ett av spåren. Annika och Möller hade lagt ytterligare några spår ett par dagar innan som vi kunde prova på.
Men attans vad långt det här spåret var... hela en kilometer, 1000 meter... Jag passade på och visade mig från min allra bästa sida, jag gick lugnt och stillsamt i spåret och tog god tid på mig för att undersöka alla steg som matte tagit. Till och med de där små avstickarna på tre fyra steg som matte gått för att undersöka vart nästa markering fanns.
Typiska så glömde ju matte att lägga ut apporter utmed vägen, så jag var tvungen att gå alla metrarna innan jag fick någon belöning. Tur för matte fanns slutbelöningen i alla fall, en hel snusdosa full med smarrig falukorv. Ska väl tilläga att matte kört snusdosorna i diskmaskinen innan, så att det inte finns någon som tror att de förser mig med nikotin... :-) Själva spåret gick hur bra som helst och jag fick jättemycket beröm!!!

Nu ska jag gå tillbaka till sängen och inta horisontalläge, matte har hotat med att vi ska tillbaka till klubben i kväll för ett dresyrpass... hmmm men då får jag ju i alla fall träffa Ewy, Merja och Ragge och de andra från kursen. Det blir ju kul.



Nospussar och tasskramar på er!!!!!
PS. VILL BARA VISA ATT SÅ HÄR TRÖTT BLIR MAN!!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas det är mina snusdosor, jag ska nog snusa lite mer så att du kommer få ännu mer falukorv!

/ Patrik