tisdag 29 december 2009

Nu attans är det vinter!!!!

När vi vaknade i morse var det nästan så att matte skrek i högan sky!!!! Innan husse gick till jobbet tittade han in i sovrummet och väckte upp matte med kommentaren: Bara så du vet... det är -18 grader ute! Ni må tro att matte knorrade..... sa något om att inte vilja gå upp överhuvudtaget idag... :-) Men det tänkte inte jag tillåta! Jag ville ha mat och prommenad!

Så upp med matte ur sängen och iväg med oss! Inte bryr jag mig om det är kallt om tassarna, men med tänke på hur mycket kläder matte hade på sig, såg det ut som om hon faktiskt led!

Men visst är det strålande vackert med all in och snö! Jag passade på att träna lite på egen hand genom att rusa genom snön! Hela fältet låg öppet och jag kunde sträcka ut ordentligt. Ja, eller hoppa som en känguru, för lite kallt om magen är det ju!


Nu ska jag se om jag inte kan få ut matte igen, jag vill ha mer kul!!!! Nospussar och tasskramar på er! Och en jätteönskan om en god förtsättning!!!!

Inga kommentarer: