söndag 3 januari 2010

VINTERLEKAR!!!!

I onsdags fick vi finbesök hemma och det var så där alldeles jättekul, det är det alltid när Pia, Björn och Vessla kommer på besök. Jag och Vessla är inte alltid helt sams och överens, men denna gång gick det över all förväntan. Och vi hade hur kul som helst!!!!!!


Björn sprang med oss i snön och jag fick hoppa och busa hur mycket som helst. Till saken ska väl sägas att det säkert låg mellan 30 och 40 cm snö där vi var. Matte hittar ju rätt bra ute i skogarna vid stallet och vi kom ut på en öppen glänta som bara var så där helt vit och slät, ja det vill säga innan vi kom dit och röjde!




Vi sprang och sprang, och jagade varandra tills vi var alldeles slut... tungorna hängde som slipsar!




När vi är ute så här, blir husse som en liten djävul med kameran i högsta hugg. Han ropar att jag ska springa hit och dit och fram och tillbaka, allt för att han ska få de bästa bilderna... Men det blir ju å andra sidan en och annan rolig bild....



... och nog ställer även Vesslan upp på en bild eller två. Jag blir riktigt avundsjuk när jag ser hennes fina teckning på bringan och i ansiktet.... hmmm ja, ja, jag har fått charm och intelligens... man kan ju inte få allt... ;-)



... även om det inte riktigt ser ut så alla gånger.... Snön som hade fallit var alldeles så där mjuk och pulvrig... hmmm kanske går att använda som ansiksmask??? Den nya skönhetsdrottningen??? Nä, just det, jag glömde, det är inte rätt teckning det heller.... :-(


Mera fart på Björn och vi efter i ett enda stort virrvarr av snö, päls och tassar.... :-) Nu lever livet igen och jag har glömt allt vad skönhetsfläckar heter!


Även om matte ansåg att jag och tvättbjörnar fått något gemensamt så måste jag ändå säga att lite söt är jag nog i alla fall.



Nyårsafton var matte och husse hos Helene och Patrik i Norrköping medans jag fick vara hemma hos mormor och morfar. Jag tycker inte att det är så där jättekul med det vinande ljudet från raketer, så matte och husse ville att jag skulle få lugn och ro och då bar det minsann av till Västervik igen. Matte och husse slöt upp på fredagskvällen, men då var det minsann inte så mycket fart på dem!!!! Men det var en tillfällig svacka bara...


Även här passade vi på att leka och busa loss i snön! Det enda problemet är att även om det är kallt och snön är i form av puder.... den fastnar i mina tassar och det är otroligt irriterande!!!!!

Husse passade minsann på med kameran och nog sitter jag där med tassen i galen tunna!!!


Nospussar och tasskramar på er!!!! Passa på att njuta av kylan och snön, för om ett par månader är den ett minne blott och då svär matte och husse över leran igen!!! :-9

Inga kommentarer: