onsdag 6 januari 2010

Miljöträning!

Matte och husse hittar på så där konstiga saker ibland. Som igår... husse bestämde sig för att jag behövde miljötränas... han påstår att jag är odräglig... eftersom jag inte fått någon ordentlig träning nu på flera veckor! Och det ska han säga, det är ju han och matte som inte har sysselsatt mig... att jag ligger i sängen och latar mig eller klättrar på matte och husse för att få 100% uppmärksamhet, det spelar väl ingen roll... Jag är ju helt oskyldig...



... i alla fall om jag själv får säga det. Hur eller hur, husse drog iväg med mig på eftermiddagen, och till att börja med ska jag berätta att det var attans kallt ute, minus 20 grader!!! Bara det säger ju en del om husses tilltag... Så han släpar iväg med mig, till en platskur bredvid vägen och sen kommer en stor, lång lila sak som han tror att jag tänker kliva in i!!! Tyvärr har jag inte så mycket att säga till om verkar det, för på skulle vi! Husse kallade detta lila monster för buss... jag vet inte vad jag ska kalla det om inte för monster... Men väl på kunde jag konstatera att det var ju ändå rätt ok... det var lite varmare än ute och det fanns massor av sådanadär tvåbenta som jag kunde prata lite med.

När vi åkt en sväng klev vi av och jag upptäcker att vi är mitt inne i stan! Massor av bilar, människor och konstiga ljud... det här var riktigt läskigt och det tog flera minuter innan jag riktigt vågade nosa runt ordentligt. Men husse och jag gick iväg en bit och vi satte oss utanför ett stort vitt hus och se, därinnifrån kom matte!!!!! Åhhh vad jag berättade alla historier och upplevelser för henne! Matte hade precis slutat jobba och vi tog tillsammans bussen hem igen. Denna gång fick jag sitta så att jag kunde titta ut genom glasrutorna på dörren och det var bra! Nu kunde jag hålla full uppsikt och det var faktiskt riktigt roligt!

Nospussar och tasskramar till alla!!!!

Inga kommentarer: