måndag 11 januari 2010

Vinterlek i hagen!

Igår var jag med matte och husse till stallet och hälsade på hästarna för första gången på jättelänge. De har lite problem med en skabbräv där ute, han springer lite för nära gården för att det ska vara helt tryggt för mig och andra hundar att vara där. Jag vet att de försöker jaga räven men de har inte fått tag på den ännu, men matte och husse resonerade som så att risken för att jag ska få rävskabb är jätteliten nu när det är så här kallt, så jag fick följa med i alla fall.



Jag gick raka vägen in bland hästarna och hälsade på dem ordentligt, måste ju se om de fortfarande känner igen mig... och det gjorde de... de välkomnade mig tillbaka och tyckte att jag kunde hålla mig på andra sidan staketet.... :-)


Thokkadis är nyfiken som alltid, och det har inte förändrats nu när det är -20 grader och fullt med snö överallt.


Matte gjorde ett tappert försök att få det till att se ut som om vi faktiskt gjorde någon nytta... och som sagt, ett tappert försök men jag vet nog allt vad vi gjorde igentligen... :-)

Vi tokbusade i snön!!! Träningen har fått ligga lite på is nu när det har varit så kallt. Om vi ska vara helt ärliga har vi inte gjort så mycket nytta sen innan jul, men vem bryr sig, jag får motionsträning i alla fall.

Den där attans repknuten är ju det absolut roligaste som finns, vilket gör att jag springer och springer som den tokan jag är!

Matte pratade med extramatte Marie idag, och i morgon flyger hon hemåt från Indialand. Jag skulle vilja vara med uppe på Arlanda när Marie och co landar och kliver ut i Sverigekylan för första gången sedan sen 13 december... hahahaha snacka om svinkallt. Matte säger att de har fått en lite förvarning, för tydligen är det bara 15 grader i Dehli, där de är just nu, men jag tror de kommer att få en chock i alla fall.... haha
Nu ska jag kräva mat av husse och matte, så ni får ha en fortsatt bra kväll och många många nospussar och tasskramar!!!!

Inga kommentarer: