onsdag 25 augusti 2010

Nu har jag stulit datorn!

Det verkar som om matte har låst om datorn och kastat bort nyckeln, för jag har inte hittat fram till tangenterna på hela sommaren. Ja, jag sak väl villigt erkänna att de första fyra veckorna, mattes och husses semester, bjöd på en sådan värme att jag inte kommer ihåg vad som egentligen hände. Snacka om extremväder både nu i somras men även i vintras. Som sagt, nu har vi haft semester och jag tänkte jag skulle ge en kort resumè över vad som har hänt.


Ja, givetvis spenderade vi den första delen av semester ute på Idö, jag lovar att det finns tusen badbilder på mig och Calle, men sådana har ni ju alla sett förr så nu tar vi lite annat blandat. Mot slutet av semester bar det av tillbaka till Örebro och utställning. Både jag och Calle skulle ställas och det var ett attans liv innan vi väl kom iväg och allt blev fixat. Calle och jag skulle badas, torkas, borstas, plockas med och pampras....


Och tyvärr inte till så stor nytta, både jag och Calle åkte ut med huvudet före... Men men det kommer nya utställningar och nya utmaningar!!!

Vi passade i alla fall på att göra Örebrotrakten osäker och hittade Järleån, snacka om upplevelse att få slänga sig i där vattnet håller lite fart runtomkring en! Härligt härligt, men jag är inte helt övertygad om att det inte fanns en eller annan kräfta som kunde ha gjort livet ytterst olustigt för mig!


När det är varmt ute passar vi på att bada så mycket som vi bara kan och kan man inte träna lydnad någon annanstans, ja då får man helt enkelt fixa det i vatten. Jag ska försöka komma ihåg detta nästa gång det regnar ute och jag absolut inte vill röra mig, vatten behöver inte vara farligt... det kan vara ganska skönt också!

Matte tog med sig oss till Skara när husse skulle börja jobba igen och medans de sprang runt bland slott och kyrkor fick vi vara hemma i husses lägenhet och röja helt fritt! Nu var det ju nästan 30 grader så det blev inte så mycket röja av.... och ärligt talat var det rätt skönt att bara få vara ett tag, hade varit värre om de hade släpat runt på oss också.

Läckö slott och Varnhem klosterruin och kyrka flög förbi i ett nafs, matte är slottstokig som bara den, så hon uppskattade nog besöket. Husse fick nog allt krypa till korset även han, med en vältalig guide och en mycket bra rundvandring på Läckö slott kunde även husse erkänna att det nog ändå var rätt kul.

Mattes och husses vänner Fredrik och Jenny gifte sig och återigen blev vi kvarlämnade hemma, ensamma och övergivna... nä, så var det ju inte riktigt. Mormor och morfar var ju här och höll ordning på oss. Extra köttbullar och annat gott vankades....


... och vips hade hela helgen gått utan att vi saknat matte och husse.


När värmen väl hade lagt sig kom regnet, det var fortfarande varmt men inte alls som förut. Nu kunde vi börja ge oss ut i skogen och plocka de första kantarellerna! Dessa underbara guldfärgade delikateser, att det kan vara så gott! Extra roligt blir det nu när vi är två hundar i skogen igen, matte och husse får sådant attans problem med oss bägge två när vi är ute, vi driver mellan dem fram och tillbaka och ingen av dem vet igentligen vart vi är någonstans. Man får passa på att hitta på lite bus i dessa lägen, vattenfyllda diken med lerbotten är ett hett tips. Calle har ju hittat på en ny lek... man springer i vattnet med hela huvudet, inklusive öronen, under vattenytan och sen blåser man ut vatten genom munnen så att det bildas bubblor.....


Snabbt måste även nämnas att hästarna växer så det knakar, de är fortfaranade lika vilda och otämjda som alltid men de är rätt nyfikna av sig och kommer gärna fram och funderar på vad som livet kommer med idag.



Till hästarnas förtjusning kan det ibland vara Malte som kommer och hälsar på. Här sitter han jättefint med ett urtuggat märgben i munnen. Snacka om att vara söt när han frågar de "stora" hundarna om de vill vara med och leka!

Här var ett litet axplock av bilder för att visa vad vi har pysslat med under sommaren. Vissat har vi gjort mer än bara lata oss!

Ytterligare en uppdatering kommer i morgon, vi har ju varit på kennelläger med Lintrollets kennel! Men mer om det imorgon!!!

Nospussar och tasskramar till alla som orkar läsa mina knapphändiga men ack så välmenta tankar!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig semester ni har haft.
Tur att du kunde sno datorn.Så vi får veta vad ni hittar på.Kommer ni till Vårgårda??
Nospuss Lycka

Sofie med Levis sa...

Det här inlägget har vi väntat på länge =)

Ni verkar haft en bra sommar, hoppas ni får en lika bra höst.

Hoffeblogg sa...

Hej Lycka!!! Visst kommer vi till Vårgårda, både jag och Calle och med oss tar vi husse. Matte får vara kvar i Örebro, det är lugnast så, vi kan ställa till med så mycket mer bus när vi bara har en av de tvåbenta med oss... :-)

Kram