måndag 20 december 2010

Calle 1 år!

Lillskiten har gått och blivit gammal! Tänk att det är ett helt år sedan han föddes och matte och husse bestämde att det skulle bli fler hundar här hemma! Ja, attans vilken tur att det var just Calle som kom hem, jag har ju med året gått och blivit rätt förtjust i monstret! :-)

Matte har legat sjuk idag, tokförkyld är hon, men hon tog i alla fall och ryckte upp sig framemot kvällen och serverade oss Calles födelsedagstårta! Jag hade blivit klart besviken om hon inte hade gjort något speciellt för oss, ja, eller Calle rättare sagt. Jag har ju minsann fått när jag fyllt år så han ska väl också ha.

När det vankas sådana där riktigt goda saker, då är det svårt att sitta stilla och fint innan man får slänga sig på tallriken. Men som de som vet säger: Den som väntar på något gott... väntar alldeles för länge!

Calle trodde nog att han hamnat någon helt annanstans, för det tog ett litet tag innan han fattade att det var något riktigt gott, han slukade köttbullarna först och tog väldigt lång tid på sig innan han åt upp allt...
Ja, jag var ju färdig på två sekunder och sen smög jag runt lite för att se om jag inte kunda stjäla en mumsbit från Calles tallrik, men ack då, matte hade ett vakande öga över måltiden och jag fick nöja mig med det som var tilldelat mig. Bättre lycka nästa gång.


Gott var det och tomt blev det på tallriken, undrar om matte behöver diska dem eller om de åkte rakt in i skåpet igen?

Grattis till Calle och alla andra i C-kullen och hoppas att er dag blev en bra dag med massor av paket och goda saker.

Nospussar och tasskramar!

4 kommentarer:

Basti & Grim sa...

Grattis i efterskott Calle! Önskar låtsasbrorsorna i Frändefors (och matte) PS. Terra storasyrran från oss oxå! DS.

Anonym sa...

GRATTIS CALLE! Bättre sent än aldrig, eller hur?
Jag ser att du hade en toppendag, trots att matte bara låg och latade sig. Hoppas hon mår bättre nu. Den 10/2 ska vi röntga syrrorna: Coco o Cruella. Det ska bli spännande.......
Håller du tummarna för oss?

Anonym sa...

Hej Calle.
Har husse och matte inte gjort något med er sen Du fyllde år.
Jaga dom till datorn,så vi får veta vad för bus du gör.
Många pussar från Lycka

Junitjej sa...

Vad kul att jag hamnade på en hoffeblogG! Jag har själv en hoffe!