onsdag 24 september 2008

Urk!

Just nu är livet pest!!! Inte nog med att jag äter pencilin för en efterhängsen inflamation i livmodern, nu har jag åkt på kräksjuka också. Inflamatioinen verkar i alla fall ge med sig, ultraljuda livmodern här för lite sedan och den var tom i alla fall. Så det verkar ju gå åt rätt håll.

Så i söndagskväll började jag må dåligt och kräktes en hel. I går var det bättre, men jag vill inte ha något att äta eller dricka, så matte och husse "tvångsgöder" mig med vattenflaska. Jag ska inte närmare gå in på vad det smakar men det är ett hopkok på risavkok, druvsocker, salt, bikarbonat och vatten. Ni kan ju tänka er!!!! Inte ett dugg gott!!!

Matte var så glad för ett par veckor sedan när jag gått upp 8 hekto, men det har jag allt lagt av mig igen, plus lite till. Nu ska jag ta och lägga mig ner igen och ta det lugnt ett tag, om inte matte kommer med vattenflaskan igen... urk...

Sjuka nospussar och tasskramar!

1 kommentar:

Vessla sa...

Stackars dig Geisha! Det lät alls inte bra. Det är några veckor sen nu, då jag själv hade kräksjuka, fast den var självförvållad säger Matte. Hoppas att du kryar på dig snabbt och att din Matte inser att det faktiskt är mjölk du vill ha ;o)
Nospussar och svansviftningar till dig och din vidriga lillasyster ;o)
Vessla