fredag 26 september 2008

Usca tar över

Geisha har talat om för mig att det är här jag ska fortsätta hennes jobba att förmedla vad som händer med oss, och det har jag tänkt att göra. Det har blivit fruktansvärt tomt hemma, jag har inte längre någon i min storlek att ställa till det för, nu har jag bara matte och husse. Men jag kan lova er alla att jag minsann ska göra mitt yttersta för att ställa till det för dem ordentligt... :-)
Matte har varit ledig ett par dagar nu eftersom hon ska jobba natt i helgen, jag och matte har varit ute en hel del. I går morse tog vi en tripp till stallet och jag fick följa med på ridturen. Jag har vant mig att vara runt hästarna så där i största allmänhet, men jag har inte riktigt kommit underfull med hur det där att gå bredvid hästen när matte sitter på. Man får titta så högt upp...

Matte säger att jag är inne i en spökålder, att jag är rädd för allt... jag förstår inte vad hon menar... Under ridturen var det ju bara en enbuske som skrämde slag på mig!!! Och när jag stannar för att ta en närmare titt på busken, kommer Kolan upp bakifrån och petar mig i rumpan med sin mule, som om inte det skulle vara läskigt!!!!!

Senare på kvällen åkte vi ut till Örebros brukshundsklubb för att se hur det går till där. Husse hade kommit hem från jobbet så han var också med, och det var jättekul. Vi tränade lite inkallning, följsamhet och kontakt. Och det bästa av allt var att jag fick massor av köttbullar!!!

Så efter en lång och arbetsam dag slocknade jag som en stock i mattes säng... det är en mycket bra plats att sova på!!!

Jag avlutar på samma sätt som Geisha alltid gjorde:

Nospussar och tasskramar till alla!!!

Inga kommentarer: