onsdag 1 oktober 2008

Matte är tråkig!

Just nu är matte jättetråkig!!! Hon påstår att bara för att jag är lite dålig i magen, måste jag ta det lugnt. Jag kan i och för sig förstå att det inte är en bra idé att sticka ut i skogen 2 timmar, men jag kan väl i alla fall få följa med till stallet... jag ligger ju så snällt där när matte rider. Kan kanske ha något att göra med att jag aldrig ligger still på filtarna som matte lägger ut, utan hellre lägger mig på betonggolvet...
Ja, det börjar ju bli lite kallt ute och det är inte så jättevarmt på golvet, men det är ju skönt. Åhh det är jättetråkigt att ta det lugnt.
Tjoho, nu pratar matte äntligen om roliga saker, vi ska åka ut till stallet och jag ska få springa lite. Jag har en egen teroi om varför jag är dålig i magen... jag har inte fått min dagliga dos av hästskit... :-) Matte gör vad hon kan för att hindra mig, men jag hittar ändå alltid en bit eller två.
Åhhh hon ska bara dricka upp sitt kaffe... det är hon och Alfons Åberg, jag ska bara...
hmmm ja, ja, snart får jag komma ut och springa.

Nospussar och tasskramar på er alla!

Inga kommentarer: