måndag 13 oktober 2008

Helgledigt!

Nu är jag tillbaka efter en riktigt skön helg. Det har varit rätt bra väder så jag och husse har varit ute en hel del. Matte, den tråkmånsen, har ju bara jobbat. Husse botaniserade i min leksakslåda och hittade en del nya leksaker som jag inte sett tidigare. Nya favoriten är en lite större boll som sitter fast i ett snöre... Kul som bara den, det gör dock lite ont när jag skakar den... Jag har inte tillräckligt stort gap för att kunna ha bollen i munnen... Jag håller fast i snöret i stället... ja ni försår, jag får bollen i huvet. :-( Ont.


Jag tänkte jag skulle ta och presentera några av mina kompisar idag. Detta är Tore. Han är en jakttax och får därför sitta fast. Det luktar lite för gott runt husknuten hemma hos honom för att han ska kunna gå lös... Tycker man om att jaga så gör man. Men Tore är lika glad för det! Jag tycker i alla fall att Tore är bland det roligaste som finns, och det verkar som om han tycker om mig... han blir i alla fall glad när jag kommer på besök. Han är ju bara 4 år så han har fortfarande valpasinnet kvar!

Lukas är lite lugnare, och äldre, och han är en golden retriever. Det är han som bestämmer på gården. Som ni kanske förstår så tillhör dessa två hundar Ann och Kent-Åke som har stallet där Kolan står. Lukas är också glad och pigg, men han tröttnar snart på mig och mina valpfasoner. Men är han på riktigt bra humör, då visar han mig runt på alla roliga ställen man kan hitta, alla de där som matte inte vill att jag ska veta om.... Han är rätt bra Lukas!

Och så har vi ju Kolan och Spaena. De två sötaste man kan tänka sig. De har verkligen hittat varandra och står mer eller mindre alltid tillsammans. Nektar får också vara med, men på lite avstånd.

Nektar är alltid nyfiken och vill se vad som händer, oavsett vad som görs. Det kan ju vara något gott på gång, även i proppskåpet.... För tillfället har Nektar lite ont i ett ben, så just nu har matte bestämt att jag inte får vara inne i hagen. Vill ju inte riskera att Nektar får mer ont.

Och jag börjar bli stora tösen... jag har vuxit en hel del. Frambenen har hunnit ikapp bakbenen och det är lite bättre symetri. Och se så fint jag står... jag ska ju på utställning den 9 november, så jag jobbar på det... (matte säger att jag måste jobba hårdare... förstår inte vad hon menar).
Nedanstående lilla sak visade matte kort på när hon och husse kom hem från husdjursmässan som var i Örebro i helgen. Jag vet dock inte vad jag ska kalla detta för något? Är det en katt...
Therese var på utställningen och jobbade och hon hade även med sig några av sina katter för utställning... ja, inte nog med att den saknar päls... den skulle tävla i klassen för de största primadonnorna... och visst är hon fin i allt sitt bling bling! Det står till och med princess på ryggen!
Som avslutning önskar jag alla en riktigt bra dag och ha det gott tills vi hörs igen. I morgon åker jag och matte till Västervik en sväng, det var något med bilen igen. Men vi är tillbaka på onsdag då det är träning på klubben som gäller.
Nospussar och tasskramar!!!!!

Inga kommentarer: