torsdag 16 oktober 2008

Västervik

En sådan fin dag vi hade, även om det inte var strålande solsken var det helt underbart att vara ute en sväng. Matte och mattes mamma tog med mig ut till stugan. Jag tror att jag varit där förut men jag är inte säker. Men otroligt härligt var det!

Framför stugan, "mormor" och jag. Jag fick med mig en av mina favoritleksaker, en boll i ett snöre.. jag vet att jag har berättat om den förut, men den är verkligen helt underbar. Synd bara att det göra så attans ont när den smäller till en i bakhuvudet... :-)


Jag ser en fågel, eller är det ett flygplan... man skulle kunna tro att det är matte som håller en godis framför näsan på mig, men jag tror faktiskt bara det var ett löv som flög förbi, jag har aldrig påstått att jag är särklilt smart, bara väldigt väldigt söt.

Matte brukar alltid säga att har man utseendet med sig behöver man inte vara smart, och den sanningenlever jag länge på!


Vill bara visa att jag nästan kan stå riktigt fint...
Efter en dag full av aktiviteter och nya saker att titta på får jag faktiskt vara lite trött. Givetvis frinns bollen hos mig, jag vaktar den med mitt liv, den kan ju försvinna. Matte och husse har just gjort en räd i min leksakslåda och slängt alla gamla godingar som jag har tuggat sönder. Förstår inte att de inte vill ha hela lägenheten inredd med små vita fluffbollar från innandömmet av något tuggleksak....
Nu ska matte och jag ut till stallet, vi kom hem till Örebro sent igår kväll och jag har varit ensam idag. Men ensamma dagar innebär att Veronica kommer hit. Veronica har introducerat mig till en 11 månader Jack Russel-hane. Honom kan jag busa med hur länge som helst. Så ensamma dagar är rätt bra dagar.
Nospussar och tasskramar!!!!

Inga kommentarer: