söndag 26 oktober 2008

Sista dagen på kursen!

I morse tog det jättelänge innan jag fick liv i matte och husse, och det trots att de fick sova en timme längre! Men de var nog lite trötta... jag sov ju hela eftermiddagen och kvällen så jag var rätt pigg. Jag vet att matte var uppe ett par gånger för att kolla om lägenheten stod kvar, det blåste och regnade som bara den!

Det var lugnare på morgonen och även om det var grått och mulet, var det i alla fall uppehåll och inte allt för kallt. Efter doftboxen gjode vi en liten mötövning, och jag ska väl villigt erkänna att bilden visar precis så som det var... jag var inte på det bästa humöret när det väl kom till krita och matte fick mer eller mindre dra mig runt planen.

Men jag piggade på mig och efter ett tag kom jag igång riktigt bra, här kan ni se att jag minsann kan hålla fokus på matte trots att det sitter en jättefin schäfertik bara några centimeter från mig. Och det är väl kanske inte matte som jag är fokuserad på, utan mer mattes hand, det finns godis i den...

Matte gjorde ett bra jobb med att mata mig med godis, bitarna var bara för små, hon kunde gått ha gett mig en halv korv åt gången i stället för att sprida ut fyra korvar över två dagars träning!!!

Fokuseringen funkade i alla fall och det gick även att träna lite platsliggning. Men kroppen börjar här säga ifrån, för nu är jag riktigt trött. Benen ville inte riktigt ligga kvar under mig utan jag föll över på sidan och blev liggandes så. Hur som, duktig var jag i alla fall!
Hela gänget som tränat och slitit tillsammans i två dagar! Här finns den minsta och den största representerade, allt från dvärg pinscher till Grand danois!! Vi har verkligen haft kanonkul tillsammans.
Här passar Grand danoisen och Stabyhounen på att bekanta sig lite nu när dagens övningar är avslutade. Visst är de väl för söta!!!

Matte och jag tog också tillfället i akt och busade loss lite, och jag tog tillbaka titeln som hoffe, bara en tass i backen! Och full kamp om leksaken!


Efter en hel helg full med aktiviteter och roligheter kan jag väl få något riktigt gott!!! Men ni ska ju inte tro att matte och husse helt och hållet håller med mig... nä istället för att ösa goda saker över mig, åker de iväg och införskaffar en bilbur! Och de tror att jag ska sitta i den, och inte få trampa runt i bilen och sätta mig i framsätet så fort jag blir ensam! Jag är högst förnärmad, de får säga vad de vill om krocksäkert och sådant, jag är sur... :-)

Nospussar och tasskramar för nu ska jag fortsätta att tryna ett tag till!!!

Inga kommentarer: