onsdag 1 oktober 2008

Matte fortfarande tråkig...

Hmm och jag som trodde vi skulle åka ut till stallet, men inte då, matte blev fast framför datorn och försökte med Pias glada tillrop ordna så mattes mejl skulle funger. Det gick väl inget vidare vare sig med mejl eller stall...

Men jag fick i alla fall en skogstur här hemma. Skönt att få springa lite lös och ohämmat få busa med matte! Hennes armar och lår är goda att bita i, och hon ger ifrån sig så roliga ljud!!! Vi träffade även på lite andra hundar och passade på att träna förbipassering. Det gick jättebra. De första två var ju inte så mycket att komma med... små sheltisar, dem kan man ju ingnorera och bara fortsätta gå förbi. Men när den där stora snygga schäferhannen dök upp, då var det svårt att låta raggen ligga och inte morra upp mig för mycket.

Men sen var matte sådär jättetråkig igen, hon gick iväg och jobbade... innan husse hade kommit hem och kunda underhålla mig. Och jag passade minsann på att visa min frustration över att ha blivit lämnad ensam här hemma, lämnade en fin present på hallgolvet för husse att ta hand om, så det så! :-)

Men nu är båda hemma och jag ska ut en sista sväng innan det är dags för att inte korgläge, ja, rättare sagt fotändan på mattes och husses säng...

Nospussar och tasskramar.

Inga kommentarer: