tisdag 21 oktober 2008

Hmmmm....

Ibland förstår jag mig inte på matte och husse! Häromdagen klagade husse över att jag var lerig och skitig, jag tyckte inte att det var så farligt... ja, lite lera hängde väl i maghåret, men så farligt är det väl inte... Som straff för detta slängde husse mig i badet och sköljde genom pälsen på mig. Detta är inte kul, det kan jag lova er!

Inte blev det bättre igår, när jag bara hade lite kul ute i stallet... Det luktade ju så gott om hagen... blanda doften av lera, hästbajs och gegga... underbart. Och faktiskt, jag rullade bara lite... Men matte blev galen och jag hamnade i det där förhatliga badkaret igen!!! Och denna gång blev det fullständig behandlig, med schampoo och balsam. Nu tycker matte att jag luktar gott, men jag stinker lavendel...

Men jag tog min lilla hämd i alla fall. När matte står i badkaret med mig såg jag mitt tillfälle att ge igen... jag rymmer!!! Två gånger smet jag över kanten och lyckades ta mig hela vägen till badrumsdörren, men där var det slut... dörren var stängd, båda gångerna.. hmmm men jag gjorde ett jättebra jobb med att dekorera väggarena med lödder och vatten!!! + Underbart!!!

Som avslutning fick jag i alla fall tugga på mitt gigantiska tuggben, jag tror allt att matte och husse gör rätt när de plockar bort det efter ett tag, annars skulle jag gnaga mig genom hela natten!!! Ska se om jag inte kan lura till mig något annat gott nu, kanske ett gott oxöra... hmmm.

Matte har pratat om att ta med klickern ut till stallet i eftermiddag, det blir kul. Jag har börjat förstå att när klickern låter, landar det goda saker hos mig. Och inte vilka godsaker som helst, utan riktigt gott godis, leverpastej eller köttbullar... mums.

Nospussar och tasskramar på er!

1 kommentar:

Vessla sa...

Stackars dig!!! Usch, duscha är det värsta jag vet. Förstår att det var en riktigt jobbig dag. Synd att du inte lärt dig att öppna dörrar än. Hade velat se din Matte om du smitit ut ur badrummet ;o)
Tass på dig!
Vessla