onsdag 8 oktober 2008

Onsdagsträning!

Nu har jag lyckats med bedriften att skaka liv i matte och husse och sett till att de tar med mig till Örebro Brukshundsklubb (ÖBK) för att träna och träffa andra hundar. Jag hade jättekul!!! För det första hade matte fickan full med köttbullar, allt för att jag ska göra som de vill... men jag har kommit fram till en strategi... jag låtsas att jag inte förstår vad de säger... och när de mutar mig med godis, då gör jag som jag ska... :-) Visst är jag duktig. För det andra finns det kompisar där!!!

Vi var åtta hundar som träffades, det var allt från mellansnuser till labbe. Vi hade hjälp av Evy och Anita som lite höll i träningen och kom på saker för oss att göra. Vi tränade på förbipassering, passivitetsträning nära andra hundar och följsamhet under störning. Jag kunde konstatera att Evy minsann var en människa som har haft med hoffar att göra förr... När jag glatt och piggt hoppade runt och (enligt matte) for som ett torrt skinn, konstaterade Evy bara att jag var som en normal hoffe... här gäller inte en tass i lusten utan fyra.... :-) Hon förstår!!


Jag har haft en jättebra dag idag, för mitt under dagen kom Veronica hem och jag fick en jättebra promenad med lek och bus. Sen klubben, för att avsluta dagen i stallet! Men jag var allt lite trött när vi kom till stallet, jag la mig bara ner och sov ett tag. Matte fick fixa med hästarna själv, husse var också med på ett hörna coh såg till att Kolan och Spaena gick dit de skulle.


Nu ska jag kräva en kort kissesväng av min matte, mycket mer orkar jag inte!!

Nospussar och tasskramar till er alla!!!!

Inga kommentarer: