måndag 20 oktober 2008

Nektar mot Uddevalla!

I fredags fick jag besök! Basti och Grim kom och hälsade på, ja matte och husse fick också besök för Annika och Jill var med. Tänk att man kan bli så glad av att återse "gamla" kompisar!!! Jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen, vilken hårboll jag skulle bita i och tugga på först. Hur som helst så var det jättekul att se dem igen.
Tyvärr blev det ett kortare besök för på lördagen blev det stallet för hela slanten, Annika skulle ta hem Nektar till Uddevalla. Men det innebar att jag fick busa med Basti och Grim ända tills de åkte. Husse gjorde vad han kunde för att hålla mig borta från hästbajset, men det är ju så gott... Inte kunde väl jag vet aatt Ann och matte avmaskade hästarn i torsdags.... fick en något ofrivillig rensning även av mina tarmar... man jag kan garantera att jag inte har någon styngfluga i mig nu i alla fall, om jag nu någonsin hade några...

Men hur som helst, Annika, Jill, Basti och Grim tog Nektar med sig och kom välbehållna fram till Uddevalla. Skönt för Annika att få hem henne, Nektar har ju varit halt och det är väl alltid lättare att ha henne på hemmaplan så att Annika kan se hur det ser ut och ta hand om henne ordentligt. Matte och Annika har försökt reda ut det via telefon och foton men det är ju inte samma sak.

I söndags gjorde vi inte så mycket. Matte har ju jobbat hela helgen och husse och jag har försökt att roa oss bäst vi kunnat. Men vi tog i alla fall en sväng ut till djuraffären och husse införskaffade en hel påse (stor påse) men oxöron till mig... :-) Mums. Och kvällen blev bara bättre när det dimper ner ett tuggben på 60 cm framför mig!!! Ibland regnar det manna....
Matte och husse tyckte det var en bra idé att ta bort tuggbenet efter en timme, så nu ska jag se om jag inte kan få matte att plocka fram det igen... skulle sitta fint att få gnaga lite...

Tasskramar och nospussar!!!!

1 kommentar:

Vessla sa...

Men lilla tösen. Du ser ju ut som om du aldrig får hitta på något roligt. Är det verkligen så illa? Du får väl nypa Matte i baken, så att hon hittar på något ;o)
Tassar på dig!
Vessla