onsdag 29 oktober 2008

MUUUUU!

Matte har snott runt med dammtrasa och dammsugare hela dagen, och jag har bara känt att jag har varit i vägen... När jag väl lägger mig ner och tänker sova, ja då står hon där med moppen i högsta hugg. Sen att jag väljer att lägga mig 20 cm ifrån mattes fötter, det kan väl inte jag skyllas för.

Matte velade fram och tillbaka halva dan innan husse bestämde att vi visst skulle till klubben och träna ikväll, så vid sex kom vi ut. Jag och matte började med en kort prommis för att jag skulle rasa av mig lite, men det hjälpte föga! Idag tog jag tillbaka titeln som "en äkta hoppavart", till mattes högst tveksamma glädje stoppade jag öronen fulla med fetvadd och förträngde allt jag någonsin lärt mig om hyfs och fason.
När vi kom ut på appellplanen satte jag ner näsan i gräset och jag vägrade kategoriskt att lyssna på vad matte hade att säga! Ni vet så där när man sätter upp tassen, rätar ut en klo och räcker ut tungan åt matte!!! Jag kan lova att hon hoppade av glädje...

Kvällens besök ute på klubben slutade med att jag hamnade i bilburen och vi gav oss av till stallet istället. Där fick jag busa runt med husse och jag tog riktigt till vara på friheten och sprang och sprang och sprang!!!


Nu ska jag sova, nospussar och tasskramar!!!

Inga kommentarer: