söndag 5 oktober 2008

Fest ute i skogen!!!

Den här helgen hade några av mattes och husses kompisar bestämt sig för att ställa till med bus för husse, han fyllde år för några veckor sedan... Mattes uppgift var att få husse till en stuga i Björklunda, Tivedenskogarna utanför Karlsborg, utan att han misstänkte något. Vi kan väl säga som så att det gick sådär... Husse har alldeles för bra lokalsinne och det trots ögonbindel!



Här är hela gänget samlat, från vänster Annika, Helene, Tese, husse, Tobbe och Patrik. Sen har vi ju matte bakom kameran givetvis. Hela lördagen lekte vi lekar, busade och hade kul. Här frå vi instruktioner i hur man utför "Pucko", sätt en tidning mellan knäna, en femkrona i ögat och vifta med en servett medans du rundar ett träd, byt och gör en kon av papper, sätt konen framför ögonen (medför att du bara ser genom det lilla hålet i konen) och dribbla en boll mellan tre ölburkar som står på rad sista delmomentet bestod av irländsk julafton... Ja ni kan tänka er hur det såg ut!!! Vi skrattade gott. Tobbe och Fredrik avgick med segern i denna gren.



Jag passade på att ha en egen tävling, banka Grim i backen!!! Efter allt som hänt, var det underbart att få träffa Grim och Basti igen. Jag blev så glad i fredags när Annika, Basti och Grim dök upp vid stugan och ni må tro att det blev fart under tassarna!!!

Givetvis gjorde jag vad jag kunde för att få ner Basti också, men se det var värre. Jag är mycket snabbare än honom i svängarna men när det kommer till att rusa rakt fram, då har jag inte mycket att sätta mot.
Jag var tvungen att ta paus med jämna mellanrum, annars hade jag aldrig orkat. Här passar jag på att ta en välförtjänt vila i ett ormbunksbuskage. Mycket skönt.

En av lekarna var en turnering i tennis, alla mötte alla och det var Tobbe som vann. Man kan väl ha lite funderingar över lutningen på mittpinnen...

Husse och Patrik gick även de en match, och detta var jag ju bara tvungen att titta lite närmare på... Bollen ser onekligen rätt god ut, undrar om jag kan ta den...


Tyvärr gick utrustningen sönder efter ett par riktigt hårda slag och husse och Patrik tar en stor grep till hjälp...
Det ser inte helt riskfritt ut....

Helene med videokamera och poängställning i högsta hugg har full kontroll på läget.


Även Tese verkar ha full koll på situationen.

Nästa delmoment handlade om att nå månen... med det material som Tese och Helene försåg oss med var det dags att bygga rymdraketer. Från vänster till höger kan vi se kreationer från Patrik, Tobbe, Annika, matte och husse. Patriks totaldesignade variant vann inte så många hjärtan eller poäng när det talades om att det var hundar som skulle följa med upp. Tobbes var lite för mycket en kopia av Saturnus 5 och fick därför inte så bra poäng. Annikas fick rätt bra poäng och matte gjorde ett bottennapp, tror inte att mattes hade lämnat startrampen ens. Husses fick flest pluspoäng med sin stilrena raket med Sofiero som drivmedel... Kan ju sägas att husse vann!!!!


Ett delmoment var att göra pinnbröd, och jag måste nog säga att jag inte hade velat testa Patriks röra... Den var lite kletig... Men matte tog hem segern i detta moment.


Basti lite smått tilltrasslad!



Efter en så här härlig helg, blir man lite trött och att få krypa upp i mattes säng och lägga ner huvudet på kudden ett tag är otroligt gott. Vi hade verkligen en underbar helg!

Inga kommentarer: