fredag 10 oktober 2008

Hovar och spring!

Hmm. Jag kunde inte väcka upp matte eller husse tidigt idag heller, jag tycker att runt 5 är en jättebra tid att gå ut! Jag förstår inte riktigt varför alla andra inte tycker det! Hur som helts, jag fick i alla fall gå ut runt 7, så det var ganska ok. Efter frukost åkte husse och jobbade och jag och matte åkte till stallet. Det var dags för Kolan, Spaena och Nektar att få tassarna omsedda. Jag passade på att inta min dagliga dos av "grönsaker" och såg till att hästarna skötte sig när hovslagaren var där. Matte skäller på mig och säger att jag får inte stå mellan benen på hästarna, men jag måste ju kolla så att allt går som det ska...

Eftersom husse var uppe i Nora och jobbade passade jag och matte på att möta upp honom hos Sara och Henrik och jag fick träffa kompisarna Sinni och Maja! Sinni och jag sprang runt som tokar och busade för fullt. När jag skenar för fullt och tar i så jag håller på att spricka, kommer Sinni bakifrån och lekande lätt bara skuttar förbi... hon har sådan där kapplöpningshund i sig... Det ser så där enkelt när hon springer, lite orättvist för jag hänger inte riktigt med! Maja däremot, är en dvärgsnuser och hon kommer fort på efterkälken. Men jag lovar att hon gjorde ett gott försök att hänga med. Det var i alla fall otroligt skönt att få rusa runt och toka sig!

Så när vi kom hem på kvällen fanns det bara en sak att göra, mumsa i sig kvällsmaten och sedan lägga sig ner och sova, för attans vad trött jag var! Enligt matte snarkade jag till och med!

Så idag är det fredag och jag ska bara slappa och ha det skönt idag. Och vem vet, vi kanske hörs igen under dagen!!!
Hihi, tasskramar och nospussar!

Inga kommentarer: