tisdag 4 november 2008

Livet är pest och pina!!!

Igår började allt med att jag har hittat en ny utkiksplats! Det är jättekul att sitta här och titta ut på vad som händer. Det finns gott om saker att titta på, andra hundar, människor och fåglar!!! Det är en liten träddunge utanför och där brukar det sitta massor av kajor. Kul att följa och gruffa lite på. Men då får jag skäll, tydligen är det inte ok för mig att skälla... bara för matte och husse!


Sen mådda jag inte så bra i går morse... jag var tvungen att kräkas lite. Och jag tycker det är självklart att jag väljer en plats där jag känner mig trygg och där det är mjukt och skönt... mattes säng är en sådan där jättebra plats! Förstår inte varför hon härjade så dant över att hon var tvungen att tvätta... :-)

Och just nu är jag den ynkligaste av ynkliga hoffar... Matte släpade med mig till veterinären idag för att ta ett blodprov. Av någon dum anledning tycker matte och husse att jag ska vara vaccinerad mot rabies och de planerar att införskaffa ett pass till mig. Som om jag skulle vilja utomlands! Visst vore det jättekul att resa, men när det innefattar sprutor och veterinärer då vet jag inte om jag tycker det är en så bra idé!


Och som om det inte vore illa nog! Vettis har rakat av mig halva svansen!!! Inflamerade körtlar påstar han att det är, så nu ska jag finna mig i att äta pencilin och få svansen insmord flera gånger per dag! Och det mest förnedrande av allt... Matte har satt på mig en fåntratt!!!!!!!
TYCK SYND OM MIG!!!!!
Nospussar och tasskramar!

2 kommentarer:

Vessla sa...

Stackars dig! Känner igen det där med irriterade körtlar på svansen. Har dock lyckats hålla mig ifrån vetten än, men jag hör hur de pratar om att de nog ska ta dit mig. Hmm... ska vägra! Pass och utomlands, nej tack. Det står jag över. Även om jag tycker att det är rätt skoj att träffa vetten. Det är ju bara en gubbe/gumma som kelar med en. Mysigt!
Hoppas att livet blir bättre för dig!
Nospussar och tasskramar!
Vessla med familj

Sofie med Levis sa...

Vet precis hur det är att ha en fåntratt på sig men man kan VÄGRA! När snushunden opererade bort analsäckarna var det tal om att hon skulle ha en sådan men icke. ICKE! Bara att stå på sig =)

Kramar från Levis med matte vid pennan