söndag 9 november 2008

Superhelg!

När matte och husse åkte till Lund för att närvara på Linas framläggning av sitt doktorandprojekt passade jag på att åka till Västervik och till "mormor och morfar". Ska matte och husse få ha roligt så ska jag också det!!!!
Vi mötte upp "mormor och morfar" i Linköping och jag fortsatte ensam tillsammans med dem till Västervik. Jag hörde att det blev sen ankomst till Lund i alla fall, de var inte framme förrän 20 i 1 på torsdagsnatten så det var nog lika bra att de inte behövde åka omvägen förbi Västervik först.
"Mormor och morfar" tog i alla fall väl hand om mig. Eftersom det fortfarande är jättesynd om mig, min svansfana har inte växt ut ett dugg ännu, fick jag lite extra godis för att hålla mig på gott humör.
Jag har en ihålig boll där "mormor" stoppade i goda saker, goda saker som hundgodis och leverpastej. Eftersom husse och matte återvände till Västervik på lördagskvällen planerade "mormor" lite extra god mat, det var ju även fars dag på söndagen. Det bjöds på kalvfilé, råstekt potatis och sallad. Och det hamnade även lite kalvfilè i min boll och jag hade attans problem att få ut allt ordentligt, jag var tvungen att både dubbel och trippelkolla bollen. Det var verkligen mummagott!!!

Nu ska jag släpa med mig matte ut en sväng, trots att det blåser så att jag är färdig på att lyfta.
Nospussar och tasskramar!!!!

Inga kommentarer: