onsdag 19 november 2008

Utmanad!

Jag har blivit utmanad. De regler som gäller är: Länka till den person som utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget. Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade. Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor. Låt dessa personer få veta att de blivit utamande genom att lämna en kommentar på deras bloggar.

Här kommer mina sju saker om mig själv:
  • Jag älskar att sitta i matts säng och titta ut genom fönstret. Då kan jag hålla koll på alla som går förbi och jag kan gruffa lite på dem. :-)
  • Min favoritsyssla klockan fem på morgonen är att se om jag kan få matte och husse att vakna! Inte för att jag behöver gå ut eller så, bara för att kontrollera att de lever...
  • Dammsugaren, förövrigt kallad "snabeldraken" är riktigt otäck och den måste man försvara matte från!
  • En annan sak jag måste rädda matte och husse från är badkaret! Denna pryl är det läskigaste som finns, men vattnet smakar rätt gott när det är lite schampo eller duschkräm i... hmm lite tvetydigt, men badkaret är superotäckt!
  • En av de bästa saker som finns är att lura ut matte eller husse ur köket när det finns massor av gott på bordet... mummms. Husse säger att denna "fina" egenskap har jag fått från min mamma, och det kan nog vara sant.
  • Som alla som läst min blogg vet, älskar jag hästar! Speciellt det där som de lämnar efter sig. Matte har döpt om det till skräpmat, och jag behöver min dagliga dos för att må bra. Matte kommenterade häromdagen att min andedräkt blivit så mycket bättre och husse var snabb att svara: - ja, hon har ju inte varit i stallet på tre dagar...
  • Bästa mysstunden på dagen är när jag får krypa upp i husses knä när han sitter och tittar på tv, där kan jag ligga hur länge so helst!

Det här var lite kul, och det ska bli jätteroligt att se alla andra inlägg och lära känna fler hundar lite bättre!!! Jag skickar vidare till Basti och Grim och Levis. Jag säger som Pia, det är rätt många som har fått detta redan, så det blir bara vidarebefodrar till två personer.

Nospussar och tasskramar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad stor vulpen har blivit :).
Hoppas att allt är bra med er??? Alltid roligt att läsa eran blogg, ni har fullt upp med de mesta :). Ha det bäst hälsningar Maria & Sumo :)