onsdag 12 november 2008

En häst i vägen!!!

Denna vecka har matte och husse båda jobbat dag, och då har min favorit Veronica kommit hit och gått ut med mig och sett till att jag får en stunds underhållning mitt på dagen. Veronica skvallrade till matte i måndags, trots att hon lovat mig att inget säga, berättade hon för matte att jag blir så glad när Veronica kommer och hämtar mig att jag "glädjeskvätter" lite i trapphuset... Men jag blir ju bara så glad... Under våra promenader har vi även haft med någon av Veronicas andra hundar. Denna vecka har jag fått träffa Arrack (Schäfer/dobberman-korsning) och Olga (rottweiler). Det har varit underbart roligt att leka med andra hundar och Veronica och Malin har allt sett till att jag varit helt slut efteråt. I måndags var det till och med så illa att jag på hemvägen behövde lägga mig på cykelbanan ett litet tag bara... Då var det extra skönt att lägga sig i matte och husses säng och bara slappa.

Eftersom jag är lite trött efter några dagar med Veronica har det totalt slagit slint i mitt huvud... Jag var med matte ute i stallet nu på kvällen och jag fick ett av mina berömda tokryck... Jag startar i 120 och övergår snart till ultra-speed... Tokspringer med andra ord, och jag bryr mig inte så mycket om vad som kommer i min väg. Jag satte fart ute på stallbacken, racade genom stallgången, ut genom bakdörren och landade i gödselstacken... Helt underbart!!! Detta bara för att fortsätta ett varv genom hagen (för tillfället lite leråker efter allt regn) och avslutar färden med att slänga mig under traktorn, där det alltid finns något gott som katterna lämnat efter sig!


Men dagens tokryck höll på att bli lite för mycket... när jag satte fart in i stallgången samtidigt som matte höll på att släppa ut hästarna igen. Jag mötte Spaena i dörröppningen och eftersom hon inte bryr sig ett dugg om mig, var det bara att vända 180 grader i luften och sätta full fart ut igen, tur för mig att hästarna är snälla!!!

Matte har hotat med badkaret i kväll, men jag tror att jag klarar mig just nu, vi ska ut till stallet i morgon förmiddag igen... kanske klarar mig tills dess... håll tummarna!!!


Nospussar och tasskramar!!!

Inga kommentarer: