torsdag 20 november 2008

Nu har hon gjort det igen!!!

Ja, då var det klippt igen! Inte fick jag bibehålla min goda doft och kliiga päls... jag åkte i badet i gårkväll så det bara sjöng om det! Och ni ska inte tro att det räckte med att bli avsköljd, nä här var det hela registret, från schampo till balsam!!!!!


Det spelade inte någon roll alls vad jag än försökte med, matte hade mig i ett järngrepp, så denna gång kunde jag inte smita ut ur det förhatliga badkaret!


Och när man tror att förnedringen är total, när matte skrattar för fullt, ja då kommer husse med kameran och jag övergår från att vara pudelsvans till att vara "sälen med pudelsvans".

Jag får i alla fall njuta av att ligga i husses knä och mysa efteråt. Nu i ett par veckor har det bara varit husse som gäller, när han kommer hem på kvällen är det bara husse som är bra. Matte är ju hemma så mycket och hon gör ju sådana elaka saker som att kasta mig i badkaret, så henne går inte att lita på!

Det är jättemysigt att få ligga i sängen och torka det sista efter ett bad!

Som sagt var, det är bara hussemys som gäller på kvällen!
Nospussar och tasskramar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars Usca, du får flytta hem till mig och min matte om du vill :D. Här badas man inte ofta, fast och andra sidan rullar jag mig inte i några härliga dofter. Tycker dina ägare är lite känsliga, du får väl kasta dom i badet om dom har på sig någon god parfym hihi. Sumo saknar nog djuraffären, de fanns massa godsaker samnt en massa leksaker. Fast nu mera har Sumo gått och blivit en katt, han klättrar i träd ute hos mamma och hennes kille. Tror inte Sumo är en ren rasig Borderterrier, de finns nån släng av katt i de hela hihi. Vi mår Super bra, fast saknar djuraffären i mellan åt de var kul att jobba med de som jobbade där :). Hoppas det är lika bra med er??? Ha en riktigt trevlig helg och pussa Usca från oss :). Kram Maria & Sumo