torsdag 13 november 2008

Frukost?!

Vad som än hände under dagen, vill jag bara förklara mig med att -"Jag kunde verkligen inte hejda mig..." Husse kan väl inte räkna med att hans frukostmacka på köksbordet ska ligga kvar när han lämnar köket obevakat med mig där... den såg ju så god ut... :-)

Under förmiddagen åkte jag och matte ut till stallet och jag tror allt att matte var lite medtagen efter sin barbackatur. Hon berättade att i sista backen upp mot stallet tog hon och Kolan en galopp, och när de stannat, 15 meter framför dem, reser en älg sitt huvud ur ett buskage och tittar på dem... Matte verkade rätt nöjd med att ha suttit kvar i på hästen och att hästen tyckte det var en bra idé att stå still...

Själv fick jag ligga i stallgången och underhålla mig själv så gott det gick. Men jag fick springa fritt både före och efter mattes ridtur, så jag fick rusa av mig lite energi. Sen körde matte ett kort träningspass med mig där vi övade på att gå fot och att lyssna till vad matte säger... Det är rätt kul, för då får jag massor av godis!

Men det stora godisregnet kom när jag helt ensam sitter i hagen och beskådar hur två rådjur spatserar på gräsmattan utanför Anns och Kent-Åkes hus och när matte ropade på mig gjorde jag henne till viljes och struntade i rådjuren och sprang till matte. Stora ovationer och jubelrop till mig och massor av godisar fick jag! Jag tänkte att rådjuren var i alla fall för långt bort för att jag skulle kunna hälsa på dem, så det var bättre att göra matte till lags och få massa sötsaker!!!

Väl hemma igen, efter dagens övningar var jag lite trött. Så jag la mig på golvet i vardagsrummet och sträckte ut mig under soffan. Förstår inte varför matte klagar över att hon inte har någonstans att sätta fötterna...


Nospussar och tasskramar!


2 kommentarer:

Vessla sa...

Hej på dig Usca! Jag börjar återhämta mig från gårdagen. Idag ligger jag mest i soffan och har det gott. Extra gott att äta har jag inte lyckats med än, fast jag såg ju vilken teknik du nyttjade. Hmm... hur lurade du ut Husse ur rummet med mackan på bordet? Det har jag inte lyckats med än! Idag var jag sååå hungrig när jag fick frukost att jag satte den i halsen. Urk, ingen trevlig upplevelse. Jag satt och hängde med huvudet i flera minuter, innan Matte fattade galoppen och släppte upp mig i soffan. Nu ligger jag här och latar mig. Ha det gott och busa lite extra åt mig idag!
Nospuss och tasskram på dig!
Vessla

Vessla sa...

Hej Usca! Du har just blivit utmanad av mig. Kika i min blogg så ser du vad det handlar om. Hoppas att du svarar.
Nospussar!