torsdag 12 februari 2009

Tårtkalas!!!!

På önskemål från Pia har jag högst motvilligt gått med på att ställa upp mig något så när på ett foto för att visa att mina löss fortfarande kan åka pulka på ryggen. Till mitt försvar ska väl noteras att jag faktiskt står i lite nerförsbacke, om än så lite... Men visst har mina rådjursben blivit mindre och resten av kroppen strörre?!


Förra helgen var vi hos "mormor och morfar", husse hade lite problem med bilen så vi fick ta oss en tur söderut. Det är helt otroligt, bilen har gått 39 000 mil och det enda som anmärktes på besiktningen var ett par trasiga lampor och ett rostigt bromsrör... Audi är bra!

Jag hittade i alla fall min favoritdoft när vi var ute och promenerade... rävskit!!! Det är så underbart att jag bara inte kan låta bli att rulla mig i... Jag förstår inte vad de klagade om i bilen på väg tillbaka från prommisen... och till mitt stora förtret hamnade jag i duschen och inlöddrad med schampo, och inte vilket schampo som helst utan ett som luktade hassel och inte var avsett för hundar... min päls står fortfarande åt alla håll och kanter efter den behandlingen! hmmmm, förnedring på hög nivå!!!

Jag passade i alla fall på och ta mig ett extra skutt eller två, det är riktigt gott att få sträcka ut och inta typisk hoffepose, alla tassar i luften!!!! :-)

Men detta nog om förra helgen, idag är min första födelsedag och jag har bjudit hit Lukas och Tore för att de ska hjälpa till att äta tårtan som matte har gjort! Köttfärs, köttbullar och hotdogs! Det kan absolut inte bli bättre! Ja just det, Ann och Kent-Åke var också här och fikade.

Ett fåfängt försök att få tre glupska hundar att sitta fint... hihi, här hade vi ju fått känn på doften av det goda, så nu var det bara att försöka vara den som kom först till kvarn...

Matte fick ta hjälp av Ann för att vi under något kontrollerade former skulle kunna avnjuta denna delikatess... Jag ber er att notera Tores fladdrande öron...

Jag fick ett jättefint paket av Lukas och Tore, det var en stor påse med 10 tuggskor i!!! Inte illa alls! En skylt där det står varning för utvilad hund fanns också med i paketet! Förstår inte att Ann tyckte att det fanns likheter mellan den vilt farandes hunden och mig... Av matte och husse har jag fått leksak, trådfläta med två tennisbollar i, och en ny sele och koppel i sandfärgat kamouflagemönster!

Trots att tårtan tog slut har det varit en superdag, med mycket spring och bus. Vi var ute i stallet alla tre, och husse busade runt med mig medans matte gjorde ordning hästarna för dagen. Det är helt underbart här nu, det är ett par minusgrader och ungefär 15 cm snö. Så nu önksar jag alla mina syskon en riktigt bra födelsedag och hoppas att den har varit minst lika bra som min! Nu ska jag ta med mig matte ut på en sista kissrunda och sen ska jag dunka nosen i korgen och sova, för det där jobbigt att ha kompisarna här!


Nospussar och tasskramar på alla!

2 kommentarer:

Vessla sa...

Grattis på 1-års dagen i efterskott! Det lät ju som om du har haft en toppendag. Förstår att du var lite trött efteråt. Matte hälsar att du börjar ju få en kropp nu iaf, och den där skidbacken var inte så farlig längre ;o)
Nospussar och tasskramar!
Vessla med familj

Anonym sa...

Oj är du redan 1år Usca, GRATTIS GRATTIS. Å vilken tur du har, så smaskig tårta skulle jag oxå vilja ha. Din matte & husse verkar riktigt snälla :). Låter som du hade en toppen dag med massa vänner och bus.
Tack för utmaningen :).
Ha de bra nos pussar från Sumo