fredag 27 februari 2009

Bara häst... och löp...

Matte har gått och blivit totalt galen... inte nog med att hon spenderar varje ledig tid ute i stallet... det värsta är att jag inte får följa med!!!! Och hon har den absurda förklaringen att jag löper! Som om det skulle spela någon roll?

Ja, det är klart... det finns ju ett par pojkar där ute... Lukas och Tore... fina pojkar! Men matte säger att Lukas inte riktigt kan slappna av när jag har varit där, och det blir för jobbigt för honom. Jag måste nog erkänna att matte kan ha en poäng, jag luktar rätt gott just nu!

Hur som helst, jag har hittat ett nytt sätt att få upp matte ur sängen... man lägger sig på henne och krafsar med tassarna i ansiktet på henne. Skulle detta inte räcka, ja, då är det bara att gny och pipa lite extra så vaknar hon snart. I morse fick hon helspatt... och tvingade mig ner från sängen i ett lönlöst försök att få sova vidare... hihi men det är bara att hoppa upp igen och starta om processen! Och se, ett par minuter senare stå min frukost framdukad och jag är ute på promenad! Hur enkelt som helst! :-)

Annars händer det inte så där jättemycket just nu, matte spenderar mesta tiden ute i stallet och jag och husse får roa oss bäst vi kan. Men i morgon får vi i alla fall superduperbesök! Pia, Björn och Vesslan kommer och hälsar på ett par dagar. Mmmm det ska bli kanonkul!

Jag avslutar ett kort inlägg med "Det kommer mera!"

Det ser ut som en det kommer att bli en fin dag idag, ska se om jag inte kan locka med min matte ut i skogen och busa runt en sväng. Matte kanske kan använda den där kameran som tar rörliga bilder även på mig... Ovan kan ni i alla fall se mattes första skakiga försök till att filma... hihi det kommer nog att ta en tid innan hon lär sig!

Jag önskar alla en jättebra dag! Nospussar och tasskramar på alla!!!

Inga kommentarer: