måndag 2 mars 2009

Finbesök!

I lördags fick jag mitt lystmäte vad gällde lek!!! Som matte brukar säga, hoffar leka på hoffars vis... det går lite vilt till. Vi fick besök av Vessla och matte Pia och husse Björn! Och jag vill lova att vi hade hur kul som helst, ja, jag tror till och med att matte och husse hade kul!!!
Husse hade med kameran ut och matte videokamera! Här nedan kommer ett litet urval av bilder som husse tagit.

Vi åkte ut till skogarna runt stallet och vi fick springa lösa och busa allt vi kunde. Jag måste erkänna att jag verkligen fick kämpa för att hinna med... och Vesslan är snabbare än mig.. attans!

Men jag bjöd på mitt allra bästa motstånd och det är ingen som kan säga att jag gav mig enkelt... hihi. Det var jättejobbigt att springa i all snö. Vi gick på vägar som matte brukar rida på, och hon sa att det var betydligt lättare att gå denna väg när hon satt på hästen!

För att vi skulle hålla oss något lugna på kvällen såg våra mattar och hussar till att vi sprang av oss ordentligt. Här finns faktiskt bildbevis för att jag ibland kunde komma först... men det är ingen som vet hur mycket jag har fuskat för att komma dit! hihihi!!!!

Jag och Vessla passade i alla fall på att kramas en hel del, det blev en och anna vild brottningsmatch, men det var ju bara på skoj, även om det ibland kunde hetta till lite grann. Vi är ju trots allt två tikar med bara fyra månader i mellan och jag som löper för fullt!

På kvällen bjöds det på god mat och gott sällskap hemma, jag vet allt att det vankades kycklingfilé med kantarellsås och klyftpotatis... och vi fick inte smaka något alls... hmmm det var lite snålt. Men jag fick i alla fall upprättelse på söndagskvällen, för då landade det en pannkaka i min mat! Hoppas att Vesslan också fick något gott med tanke på hur bra vi uppförde oss hela helgen.

På söndagen var vi ute på klubben och Svenska Hovawartklubben hade årsmöte, det hela gick lugnt till och vi träffade på Ewy, så nu har matte och husse förstått att det är dags att dra igång onsdagsträningarna igen. Nu är det dags att lägga latmasken på hyllan och börja jobba igen. Hihi.
Jag fick också följa med ut till klubben, men det var på nåder jag fick komma ut och hälsa. Matte var orolig över att hanhundarna skulle tycka att jag var den absolut snyggaste bruden i stan... men det var lugnt, jag hann inte flörta så mycket innan jag åkte in i bilen igen.
Nu ska jag se om jag inte kan tigga till mig lite kvällsmat... det börjar bli dags för det. Jag vill i alla fall tacka Pia och Björn för att de tog med Vesslan hem så jag fick en jätterolig helg!!! Ni är varmt välkomna tillbaka, matte och husse säger detsamma!!!
Nospussar och tasskramar till alla!!!!!!

1 kommentar:

Sofie med Levis sa...

Å vad härliga bilder! Kul att busa med nån som vet hur riktigt bus ska se ut.
Kramar från Sofie&Levis i Skåneland