onsdag 4 mars 2009

För ett år sedan...

Jag och matte satt i köket nu på morgonen och funderade lite över hur dagen skulle se ut. Vi tittade ut över snön och konstaterade att det inte alls såg så där inbjudande och skönt ut som en fin vinterdag ibland kan göra. Det är ett par plusgrader och slaskigt, snön ligger inte vit utan är starkt färgad av grus och annat som gör att det bara ser skitigt ut. Hmm, längtar till våren, när fåglarna kvittrar och solen skiner för fullt och det är 15 grader i luften.




Matte kom sen att fundera över, undrar hur det såg ut för ett år sedan? Och titta, visst fanns det en massa bilder från förra året!! Bilderna är tagna den 7 mars -08 och vi minns tillbaka...


Geisha fanns fortfarande kvar, pigg och kry och men en mycket prydande silvergår nos! Matte verkar dock ha glömt bort att det finns både borstar och schampo att använda... Grisen ser lite smått ovårdad ut... hihi. Men man ska väl komma ihåg att även om solen sken och det var vackert väder, låg fälten öppna med massor av lera och skräp att beblanda sig med. :-)


Basti och Annika bodde fortfarande hemma hos oss. Vare sig jag eller Grim hade ännu kommit hem, så de hade det nog rätt skönt där hemma. Ganska lugnt och fridfullt kan jag tänka mig. Till skillnad från min matte verkar Annika minsann veta vad borte och schampo är, titta bara på Basti så fin hans päls är. Eller är det som matte säger, att det fastnar inte lika lätt i hans päls, men det tror jag inte riktigt på...

I hästhagen såg det verkligen annorlunda ut, inte bara att det är snöfritt och man skan skönja en liten liten skiftning från brunt till grönt på gräset, om än men mycket god vilja... även hästarna är annorlunda. Från vänster har vi Spaena, hon är ju kvar precis som hon är, sen har vi Nektar, och hon fick ju flytta med Annika till Frändefors, sen har vi Nalle och Salsa, två shettisar som ägaren tog hem till sig igen. Ingen, Kolan, Blesi, Aurora, Flipi eller Fjari... tänk vad det kan förändrar under kort tid ändå!
Själv var jag inte så katig och inte så lätt att känna igen... någonstans i denna hög finns jag, men inte ens jag själv kan med säkerhet säga vem som är vem! Det ända jag vet är att jag inte är blond... ja inte till utseende i alla fall... Detta foto är taget den 8 mars -08, och det är första gången jag träffar matte och husse! Som sagt, vare sig de eller jag har nog så stort minne av vem som är vem, men mysigt var det i alla fall!!!
Nu ska matte släpa ut mig i snöslasket... ber bara till högre makter att badet får vänta ett par dagar till. Jag är i slutfasen av mitt första löp och jag misstänker att det blir en sväng genom det förhatliga badkaret, till och med jag tycker att det börjar lukta mindre gott om mig...
Stora nospussar och bamsetasskramar till alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härliga minnesbilder från förra året! Fina fina Geisha!
Ja, det är verkligen härligt med fler tassar här igen, fast de är lite små... :)
Ha det fint! Kram kram