torsdag 19 mars 2009

Grundlurad!!!

Allt började med frid och fröjd i morse när jag lyckades tvinga upp matte ur sängen för att ge mig frukost redan innan sju . Jag har lärt mig att det inte är någon idé att bråka med husse, men matte kan man lura. Igår kravlade jag upp och la mig som en bävermössa runt huvudet på henne, men det var inte så uppskattat, så idag övergick jag till taktiken att trampa på hennes mage... och se vipps var hon uppe... att hon muttrade massa och kallade mig för en aldrig sinande ström otrevligheter... det kan jag ta, för tio över sju stod frukosten serverad!!! Hahah, snacka om lättlurad!!!


Efter att husse fått skjuts till jobbet hade jag och matte en hel förmiddag ute hos hästarna. Vi passade på att busa runt med Lukas och Tore. Vi tränade lite inkallning och följsamhet också, så det bara inte bara lek. Matte och husse har fått för sig att jag ska kunna stanna, sitta och ligga på kommando och det är väl rätt ok... men att jag ska göra det när de är 5 meter från mig.. det vet jag inte om jag tycker om, så jag brukar låtsas att jag inte förstår ett dugg vad de menar.

Vid ett tillfälle idag hade matte bara försvunnit, hon var som uppslukad av jorden... så jag gav mig ut på jakt efter henne. Jag fick vittring på henne... hon var i hästarnas ligghallen, precis runt hörnet, så jag sätter av i en hiskelig fart... in i hage och runt knuten.... bara för att stå nos mot mule med Flipi!!!
Flipi ryckte till lite och jag blev tokrädd... så jag vände 180 grader och sprang med svansen mellan benen samma väg som jag kommit... Fotot ovanför är när jag försiktigt återvänder för att ta reda på vad det egentligen var jag sprang för.... Nedras hästar och skrämmas så där...



Solskenet slutade dock med att åkte vi hem igen och matte lyckades med den stora bedriften att lura in mig i badrummet utan att jag hann att springa och gömma mig!!! Fanders, nu luktar jag lavendel igen och är alldeles krusig i pälsen!!!! Så i slutändan... jag undrar vem det var som lurade vem denna dag.....

Nospussar och tasskramar och en riktigt god natt!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på er!! Jasså så ni har en morgonpigg hund i erat hem hihi.. Stackars er ni har det inte lätt hehe, fast det är väl så att hundar oxå får vanor :).
Jag hoppades på att våren var på väg, fast det visade raka motsatsen igår när snön kom.
Idag har huvudvärken gått över och man är tillbaka till vardagen igen hihi. Ja det skulle vara kul att träffas nån dag, så hundarna kan busa av sig lite :). Det var ju ett tag sen man såg er, så det skulle vara super kul att träffas :). Sigge och Sumo skulle bli super glada över att träffa er :). Hoppas att allt är bra med er Kram från oss