söndag 15 mars 2009

Underbar dag!

Nu är det husses tur att insjukna, han rosslar och hostar och snorar... Det är faktiskt riktgit synd om honom! Medan husse stannade kvar hemma och kurerade sig, åkte jag och matte till stallet för en ridtur. Jag fick snällt stanna kvar i bilen, men det var rätt ok, för jag fick springa av mig ordentligt först. Till en början var ju inte vädret det bästa heller så jag hade inget emot att sova.

Men vädret blev bättre och efter en snabb lunchfika hemma och en koll på husse, åkte vi tillbaka till stallet för att ge småttisarna lite extra att äta. Jag passade på att bråka och busa med matte, som ni alla kan se så ligger det fortfarande fullt med snö kvar på åkrarna. Men idag kunde vi i alla fall njuta av en underbar sol och det riktigt hördes hur vattnet droppade från hustaken!



Underbart, för det innebär att det är vår på gång. Jag hittade även mattes förråd med köttbullar... i hennes ficka låg det en hel påse med de där goda sakerna, och jag har kommit underfullmed att om jag sätter mig vid hennes vänstra ben och ser så där jättesöt ut, får jag massor av köttbullar!!! Det är så enkelt att lura matte!!!!

Även Flipi passade på att njuta av det vackra vädret, men jag vet inte om han bestämt sig för att släpa med all halm från ligghallen ut, det ser i alla fall ut så under magen.


Även Blesi och Fjari fick busfnatt och jagade runt som tokar i hagen. Jag blev alldeles till mig på andra sidan stängslet och ville inte något hellre än att kasta mig in i hagen och vara med och busa jag med...

... men så ställde sig Fjari på bakbenen och jag insåg att det kanske inte alls var en så bra idé, de är ju rätt stora de där hästarna, och nog ser han lite tokig ut...


Efter bus och lek tar både Fjari och Flipi en lugn stund tillsammans med Spaena, de putsar och fixar lite på varandra. Det fick avsluta ett par underbara timmar ute i solen. Till och med matte var på gott humör, snart kanske snön har smält. Vi fick uppdatering från "mormor och morfar" under helgen, de var ute i stugan och krattade löv... För att kunna kratta löv måste det ju vara snöfritt... snödropparna blommade för fullt i rabatten och det är bara att konstatera att Västervik har i alla fall vår...
Nospussar och tasskramar för nu ska jag inta horisontalläge igen!!!!

Inga kommentarer: