söndag 14 februari 2010

Hemkomst!

Nu har matte och husse minsann ställt till det för mig... Inte nog med att jag fick sitta i bilen halva dagen, de kommer hemdragandes med en sådan där liten sak! De hade lovat mig en alldeles egen pipleksak, men de sa attans inget om att det var en livs levande näbbgädda!!!! Han biter ju tillbaka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Väl uppe i Stockholm blev jag som sagt var lämnad i bilen, men jag vet nog vad som hände där inne... matte glömde sin kamera framme igen... Dagen till ära passade Äventyr på att ge sin matte Tinka en ordentlig Alla hjärtans dag-kram, om inte annat för att visa Hej, kommer du ihåg mig??? :-) Jag tänkte att alla som inte vet hur stora en hoffehane blir, kan ju förfasas över länden när han ställer sig på två ben... bör väl sägas att Tinka dock inte är 2 meter lång... jag inväntar bara min chans att få sätta honom på plats... ja, Calle alltså, och innan han har vuxit till sig alldeles för mycket...
Calle tog chansen till ett rejält sista bus med Äventyr innan det var dags att sätta oss i bilen och vända hem mot Örebro. Efter att ha pipit ett par kilometer i husses knä åkte han i alla fall ner på golvet. Inte nog med att han fick vara lös i bilen, han skulle till och med få sitta i husses knä... Men det var ju tur att golvet verkade som en bättre plats, tyst blev han i alla fall och somna gjorde han.
Väl hemma försökte han med både det ena och det andra för att få mig att tycka att han var söt, men inte går jag på det inte... hur mycket han än kan vika benen åt fel håll!
Sen har han mage att krypa upp i min korg och ta plat, ja, han kröp kanske inte i självmant, husse hjälpte nog till lite... det är tur att husse har roliga leksaker och ger mig mat, för annars hade jag nog inte tyckt om honom längre...
mmm det kommer att ta lång tid innan jag tycker att det här var en bra idé!!!!!!

Så ha medkänsla för mig och tyck synd om mig... jag behöver det verkligen!!!
Nospussar och Tasskramar till alla som orkar höra min klagan!!!!

6 kommentarer:

Ida, Rista mfl sa...

Oj här har det hänt grejjer!
Grattis till er nya lilla guldklimp! Han är supersöt! Lycka till med honom.
Kramar från oss i Linköping

Anonym sa...

Han är ju bara hur söt som helst! Usca med, särskillt när hon ser så där förnärmad ut som på fotot på dem tillsammans i korgen :)
Lycka till med den lille!
Kram från oss!
Annika och extrabrorsorna Basti och Grim

Sofie med Levis sa...

Det var värst! TVÅ hoppavattar! Så underbar härligt med en valp. Lycka till! Tror Usca blir en toppen storasyster =) En annan tjej jag känner skulle hata att inte få vara minst längre...

Anonym sa...

Stackars USCA! Det är inte lätt att bli storasyster så där plötsligt. Jag har medkänsla med dig.
Hälsar gammelmatte till Calle.

Patrik sa...

Så djäkla söt!!! Ett riktigt bedårande litet kryp, härligt att se. Hoppas vi kan boka in en hoffehelg framöver!

Ida sa...

Hej!

Så kul det ska bli att följa Calle här i bloggen! Ja, storasyster Usca också såklart ;)

Hälsningar från pappa Heros