torsdag 2 april 2009

Äntligen vår!!!!

Med dunder och brak, nu är våren äntligen här. Från att ha varit minusgrader och massor av snö har det bara på ett par dagar blivit 15 grader varmt och nästan helt snöfritt. Det finns fortfarande lite små snöhögar kvar ute i skogen, där solen inte kommit åt, men attans vad gott det är!
Jag kan ge mig ut på riktiga strövartåg och matte kan inte följa efter... för hon kan inte se vart mina spår tar vägen!!! haha, nu ska vi ha kul!!! (Jag har dock i minnet en och annan flygtur jag fått efter att inte ha kommit tillbaka på inkallning, så jag kanske ska ta det lite lugnt... )


Det är väl bäst att inte ställa till det alldeles för mycket fär mig... men jag övar för fullt på minen och kroppshållningen för att tala om: Men jag har inte gjort något.... hihi.

Matte blir liksom lite mer medgörlig om jag ser lidande ut... hon muttrar något om dåligt samvete och att jag är söt nog att förlåtas... (ulv i fårakläder, om hon bara visste hur mycket jag utnyttjar detta faktum...)


Det har som sagt var hänt mycket ute i naturen, men även på hemmaplan händer det ett och annat. Jag har fått en ny prommenadmatte, Malin har slutat och jag har istället fått Marina! Jag lovar att det funkar det med... Nu efter noskvalster och karantän tänker jag se till att få träffa många nya hundar. Petpower (prommisföretaget med Veronica i spetsen) har dragit igång sin dagisverksamhet och jag ska få gå dit någon gång ibland. Kolla in www.petpower.dinstudio.se för mer information om deras verksamhet. Matte och husse är minst lika glada som jag för att de finns.


Även hästarna märker av att snön smälter och det börjar finnas ett och annat grönt grässtrå att knapra i sig. När man ser Flipi sträcka sig genom eltrådarna är det bara att hoppas och be till högre makter att det finns tillräckligt mycket el i trådarna för att hästarna inte ska tycka det är värt obehaget att gå genom för att nå det där gröna goda... Men vi vet att Ann och Kent-Åke håller god koll, de är ju inte spekulanter på fem hästar i trädgården... det räcker med tre hundar... hihi.
Matte och husse har kommit igång med min träning igen och vi har påbörjat en ny kurs i grundlydnad. Med det fina vädret kom visst motivationen igång igen och nu är det full fart. Och appropå full fart, vi fick minsann riktigt finbesök i lördags... Lego (min bror) kom på visit och vi fick vara ute och springa tillsammans hur länge som helst!!!! Jag lovar att jag var helt slut efteråt, jag sov och snarkade hela kvällen!!!!

Husse åkte givetvis ifrån kameran hemma, så vi inväntar bilder från Legos matte Tori och husse Lasse. Men ni må tro att brollan var fin!!! Om man bortser från storleksskillnaden, han är nästan 10 cm högre än mig, så är vi fortfarande jättelika, så det är klart att han är skitsnygg!!! :-)

Mattes syster har ocskå varit på besök, och även hon passade på att njuta av det underbara vädret. Själv var jag lite uttråkad, varför vill hon inte leka mer med mig... även om jag kan hitta på saker på egen hand, är det ju alltid trevligt att bli underhållen... men Marie verkar inte särskilt intresserad...

Jag tror att jag har täckt det mesta som har hänt de senaste dagarna, nu ska jag ta med mig matte ut till djuraffären och införskaffa Plaque Off till mig. Det har varit slut ett par dagar och jag vill minsann att mina tänder ska vara vita och fina. Om inte annat ska vi ju snart på utställnig, och då måste man ju se till att vara tipptopp... vilket förvisso innebär badkaret... hmmm måste fundera ett tag på den. Det kanske kan finnas ett sätt att undvika just den delen av planeringen... om ni har några tips, så är jag idel öra....

Nospussar och tasskramar från ett vårvarmt och soligt Örebro!

Inga kommentarer: