tisdag 28 april 2009

Utställning Kristinehamn

I lördags var vi iväg till Kristinehamn och årets första utställning! Matte kom hem från jobbet tidigt på morgonen och iväg bar det. I bilen tävlade jag och matte om vem som kunde snarka högst, båda två trötta. Tur att husse var pigg och körde, annars vet i katten hur det hade gått... :-)

Det var en underbar dag och även om det var varmt i luften hade jag det svalt och skönt i min canvasbur. Det är nät på alla sidor så vinden fläktar och svalkar en hel del. Och även om det var full fart utanför med andra hundar och människor, är det lugnt och skönt i min bur. Våra grannar, boxerägare, kommenterade till och med att jag var en osedvanligt tolerant hoffe som inte brydde mig om andra hundar! Som om det vore något nytt... :-)

Efter lunch var det i alla fall min och mattes tur att ta oss en sväng i ringen. Jag kan lova er att matte var allt lite orolig för hur jag skulle uppföra mig. Hon och husse påstår, helt oförtjänt, att jag nafsar i armar, fingrar och bakdelar när jag springer bredvid någon... Men inte hade de behövt vara oroliga inte, jag vet när jag ska skärpa till mig och visa min allra bästa sida.

Och se, jag kan nästa stå uppställd! Visst kan man önska mer men jag tycker ändå att det ser rätt ok ut... om man bortser från att både fram och bakben står för långt fram...

Och det ska skrivas och tittas och bedömas... innan man äntligen får komma därifrån. Och nog blir det lite tråkigt att bara stå och stå... Och den när dommaren var ju faktiskt ganska trevlig, och fina saker skrev hon om mig. Hon skrev att jag var en i alla detaljer välutvecklad juniortik, bara teckningen som inte är som den ska ännu. Men än finns det hopp, jag har mer idag än jag hade för 6 månader sedan! Och även om ögonfläckarna är små, så finns de där!!!!! Vill ni läsa hela bedömningen finns den på www.usca.zoomin.se under Hem/Mytologins Usca IV/Utställningsresultat. Jag fick en 1:a i kvalitetsbesömning och en 2:a i placering. Det ska väl nämnas att vi bara var två hundar i klassen....


Min kombatant var Riverhoffs Vanilla Candy, och visst är hon supersnygg! Hon är fyra månader yngre än jag och hon behöver kanske lite mer tid att växa i kroppen, men hon är jättesöt! Även Vanilla Candy fick en 1:a i kvalitet och då även en 1:a i placering!

Matte, husse och jag avslutade dagen i Kristinehamn på ett för mig högst angenämn sätt, en stor glass på ett hamburgehak utmed vägen! Mums vad jag tycker om mjukglass, underbart gott i solen.

Ha en fortsatt god dag och många tasskramar och nospussar på er!

1 kommentar:

keka sa...

Hej, visst var det en härlig dag i Kristinehamn! Min husse blev alldeles pionfärgad i pannan. Kan bero på det lite höga hårfästet!! Grattis till fint resultat. Hälsningar från Riverhoffs Vanilla Boss och Elliegårdens Golden Santo