onsdag 4 november 2009

Friröntgad!

Idag damp det ner ett roligt kuvert i brevlådan! Det var från SKK (Svenska Kennelklubben), de har läst av mina röntgenplåtar som matte tvingade mig att ta. Och även om jag aldrig kommer förlåta matte för att hon såg till att hela min tillvara snurrade runt i flera timmar (läs droger), blev reslutatet i alla fall bra. Mina höftleder är normala med grad A och mina armbågsleder är utan anmärkning!
Det händer ganska mycket här hemma just nu, vi fortsätter som vanligt med vår utbilding till bevakningshund, men vi har även påbörjat en studiecirkel. Den går ut på att vi ska träna tävlingslydnad och om jag har förstått matte och husse rätt ska vi tävla till våren. Det är verkligen jättekul att träna med många hundar igen. Vi är 12 hundar som tränar tillsammans, allt från Australian cattledog till labrador. Helfestligt.
Mattes foderhäst Gamli har åkt tillbaka till sin ägare och som ni vet har ju Tokkadis kommit till oss i stället. Jag, matte och Marie var i Järnboås och hämtade Fjari och Flipi i söndags, men de ska inte komma hem utan de åkte till Nyhammar (gården de är födda på) för att vara där över vintern. Men de kommer hem till våren och då ska de bägge pojkarna ha blivit av med kulorna....

Det var en lite uppdatering så länge, det kommer lite bilder vad det lider, men matte kan inte få sin kamera och datorn att vilja sammarbeta så det kan ju ta ett tag till....
Men ni får hålla till goda med mina små inlägg... och nu ska jag se till att matte får lite mer att städa... dags att lägga ut lite leksaker... :-)

Nospussar och tasskramar till er!

1 kommentar:

Maria & BTG sa...

Grattis Usca för dina fina resultat, men trodde inget annat heller.
Ååå vad spännande att ni ska ut och tävla till våren, det kommer bli suuuuper bra.

Kram och nos puss på dig vackra goa hund :)