söndag 15 november 2009

Utställning i Örebro

Matte lurade mig igen.... det där förhatliga badkaret som lurar runt hörnet! Attans att jag föll för tricket igen... Så här är jag, blöt, kall och förnedrad...

Men jag tog hämd på matte i alla fall genom att krypa upp i soffan och lägga mig i extramattes knä, tur att det finns någon som tycker om mig....
Allt detta innebar i alla fall att det var dags för utställning, så sagt och gjort, på söndagen åkte vi till gamla mässhallen och jag fick nästan visa upp min fina sida. Jag och matte gjorde riktigt bra ifrån oss i första omgången och jag tog hem BIR-titeln. In för att det säger så mycket egentligen, vi var ensamma i klassen, men vi förstärkte det hela med ett HP så lite bra var det i alla fall.
Sen gick det inte så bra längre, när vi skulle in i gruppfinalen var det så många lukter och så mycket annat som var mycket roligare så matte har döpt om mig.... till en dammsugaren med supersnabel!!! Ja, jag ska väl erkänna att jag sprang i zick-zack för att hitta så många godisar som möjligt... brydde mig inte ett dugg om att matte ropade och pockade på uppmärksamhet... så nu är matte lite sur, men hon har i alla fall lovat på heder och samvete att det blir inte någon mer inomhusutställnig, så Göteborg blir det inte. Tjoo hooo!!!!
Nu ska jag se om jag inte kan lura till mig lite älgköttfärs, jag har hört att det är älgfärslimpa som står på menyn idag... gott gott.
Tasskramar och nospussar!

Inga kommentarer: