fredag 19 mars 2010

Två yrväder i badet!

Idag var vi ute och tränade lite hopp på klubben och jag vill bara säga att det var inte riktigt var min dag.... Det regnar och är ca 5 grader varmt och snön smälter som bara den... men alla som känner mig kan ju skriva under på att jag och regn och vattenpölar inte går så bra ihop....
Jag hatar vattenpölar!!!! Min enda tröst i eländet är nedanstående två bilder.... :-)

Jag skrattade så pälsen trillade av mig när matte tog med sig lillskiten in i badkaret och drog på vattnet!!!!!!

Jag tvingade husse att ta ett par kort på eländet och jag fick skratta ändå mer!!! Han ser verkligen för ynklig ut!

Men det där med att skratta åt andra brukar få ett rikgtigt abrupt slut, så även denna gång! Så medans lillskiten låg och tuggade på sin belöning, fick jag sätta skrattet i halsen och hals över huvud åka in i badet jag med... Matte klagade över att det var så mycket grus i hela lägenheten och i hennes säng så nu fick jag lida för det!!!!

Som tur var fick jag en riktigt bra belöning, ett oxöra och fri tillgång till mattes och husses täcken och kuddar... Det är gott att få gosa ner sig ordentligt och bara gnugga runt och torka ordentligt!


Så nu ligger vi här, båda två och funderar på hur vi ska utkräva vår hämd i morgon... Vi får se vad jag kan övertyga lillskiten till att göra, bättre att han får ta mattes och husses ilska... ja, vad ska man annars ha småsyskon till?????

Nospussar och tasskramar!

2 kommentarer:

Sofie med Levis sa...

Vattenpölar går fetbort! Antingen ska man kunna doppa hela sig (om det är varmt) eller inte alls. Sand i sängen är ett förbannat fenomen. Alltid där och aldrig uppskattat.

Sofie med Levis sa...

Vattenpölar går fetbort! Antingen ska man kunna doppa hela sig (om det är varmt) eller inte alls. Sand i sängen är ett förbannat fenomen. Alltid där och aldrig uppskattat.