torsdag 11 mars 2010

Uppdatering!

Nu har matte återigen lagt beslag på datorn under flera flera dagar, vilket inneburit att jag fått ligga under bordet och bara sukta efter att få sätta tassarna på tangentbordet... hmmm måste ha en allvarlig pratstund med matte om detta.... eller kanske husse kan påverka... eller låna ut sin dator... hmmm mycket att fundera över!
Hur som, husse, matte, Calle och jag tog i alla fall bilen häromdagen och åkte runt lite i solskenet. Och se vart vi hamnade... Nyhammar och hos Fjari och Flipi!!!


Det var ju riktigt kul, dem har jag inte sett på jättelänge! De hade vuxit till sig riktigt bra och Flipi som förra vintern var så smal och eländig, han la allt krut på att växa på höjden och glömde att lägga på hullet inför vintern..., hade vuxit till sig riktigt bra och såg jättefin ut.


Söt är han i alla fall, och fortfarande lika social. Han var den första som kom fram och undersökte vem vi var och efter två sniff konstaterade han att hmmmmm, det är ni som brukar ha godis i fickorna och som brukar klia mig så där gott bakom örat....


Fjari passade däremot på att påminna matte om att hon minsann inte kan förvänta sig någon tillgivenhet om hon inte kommer på tätare besök än så här!!! Men även han var till slut lite nyfiken och undrade om det fanns något gott att äta!


Och lite måste man ju passa på att bli kliad, det kan jag verkligen hålla med om! Jag kan tänka mig att det kliar rätt regält i den där täta pälsen nu när den börjar släppa, jag tycker det räcker med min päls!!!!



Jag har gått och blivit skendräktig... vilket gör att jag inte äter som jag ska och jag bäddar runt med både filtar, strumpor och numer även Calle! Tänkte väl att han skulle vara bra att ha till något! Men när jag får komma ut med bara matte och träna, då livas jag upp lite i alla fall! Så här glad kan både jag och matte se ut när vi återkommer från en patrullstig! Det gick jättebra, jag tog både doft- och ljudspår! Ja, matte var rätt duktig hon också, hon markerade allt jag gjorde och även om hon inte fattade vart figuranten stod, hade jag stenkoll på läget, och det är ju det som räknas... hihi :-)


Husse fick ett par riktigt bra bilder på mina träningskompisar, detta är schäfern Whimsy!



Och här är blandrashanen (Schäfer och Border Collie) Ragge!


Jag fick även träffa en ny kompis i söndags!!!! Han heter Ludwig och är kalassnygg hoffehanne!!!! Det slog total knorr på öronen när denne herre presenterade sig, normalt sett är ju Whimsy och Ragge jätteroliga, men nu kunde jag inte hålla tassar och ögon borta från godbiten!!!
Han matte, Sofie, var rätt go hon också... hon hade fickorna fulla med godis och jag kunde fjäska till mig massa godsaker!

Nu ska jag ta och lägga mig i sängen igen, bäst att ta igen sig när man kan, Calle har blivit lite större nu och har mer energi och ork över till bus... Matte och husse säger att jag har blivit lite för snäll mot honom, men bara lugn, jag bidar min tid tills han har blivit lite mer stadig på benen... då ska ni få se!!! :-)

Tasskramar och nospussar!

Inga kommentarer: