söndag 21 mars 2010

Inställt lydnadsprov!

Om det ändå hade sett ut siså här idag... sol och plusgrader och alldeles strålande... Men det gör det ju givetvis inte!!! Det har inte blivit något fotande idag för husse, snön har bara vräkt ner!
Vi började dagen ute på klubben och jag tog med mig Annika (instruktör) och husse och gick bort en liten bit från parkeringen när det var dags för skotträning. Matte lämnade vi kvar på parkeringen, vi skulle se om jag tyckte det var lika otrevligt med skott med andra människor än matte... och vi kan återigen konstatera att ja, jag är inte så där jätteförtjust i skott, men så länge matte håller sig en bit bort funkar det ok...
Vidare drillade matte mig i lydnad och det var tänkt att vi skulle åka till Lindesberg för lydnadsprov under eftermiddagen, men se det sket sig totalt, 10 cm nyfallen snö i Linde!!!
Testledaren tyckte inte att vi hundar fick en ärlig chans att göra bra ifrån oss på platsliggningen... så nu gör vi ett nytt försök på torsdagkväll! Håll alla tummar, tassar och hovar för att det ska gå bra!!!

Nospussar och tasskramar!!!!!

Inga kommentarer: