måndag 1 mars 2010

Vi har vunnit!!!!

Vi har minsann vunnit det inledande kriget om sängen!!!! Medans matte var uppe och stökade runt passade jag och Calle på att smita upp och invadera husses morgonsömn! Hahahah och funkar det nu, kommer det att funka om fyra månader när Calle är minst lika stor som jag! :-)

Hur som, det snöar för fullt och det är rådande trafikkaos. Extramatte Marie kom i alla fall iväg med tåg i morse, och hon var bara en halvtimme försenad upp till Stockholm, inte illa alls!

Häromdagen passade vi på att busa ordentligt ute, det var strålande solsken och bara någon minusgrad. Helt underbart! Jag tror minsann att Calle kommer få stora skälvan när snön smälter undan och en helt ny värld, en grön värld, öppnar sig...

Jag ser i alla fall fram emot våren, när jag och matte kan ge oss ut och spåra igen! Eftersom det är så mycket snö har jag inte gått ett enda spår sedan i november! Högst orättvist!!! Igår var vi för övrigt iväg på FM-träning igen! Vi gick patrullstig och tränade lite lydnad. Patrullstigen gick jättebra och jag fick till och med en guldstjärna för att jag upptäckte en mössa som hängde i ett träd! Calle fick också vara med, men han spenderade tiden med att antingen busa med de andra hundarna eller sova i buren, insvept i ett tjocke och härligt täcke. Även jag fick krypa in i mitt eget täcke mellan varven, vara för att inte bli kall. Skönt!

Eftersom husse redan har skvallrat på Facebook, kan jag väl erkänna här också, jag och matte ska köra upp lydnaden om tre till fyra veckor, matte har storpanik och jag förstår inte ett ord av vad framför innebär.... haha jag har lurat matte bra, eller hur! Sen ska vi ha cert-provet vecka 16 så då vill jag att alla håller tassar, tummar, hovar och tår!!!!!!!! Jag är inte så orolig för min egen del, men om matte kan hålla ihop sig själv, det återstår att se!!!!

Tasskramar och nospussar på er!!!!

2 kommentarer:

Hoffar i väst sa...

Matte o husse får turas om att sova i soffan :-) så blir det säkert plats i sängen för hundar :-) det är ju ett bra förslag i hundvärden.... annars så är det väl golvet som gäller för.... ja hundarna?! Man kan ju oxå köpa en större säng :-) nja det finns många lösningar *asg*

Hoppas nu att det blir vår på riktigit snart men jag tycker det känns i snön som faller att det inte är vintersnö längre *hihi* eller så hoppas man bara?

Ha en bra måndag
Patricia

Anonym sa...

Usca du måste lära Calle hur man kommer upp i sängen ! De vänjer sig !Två fullvuxna hundar, en fullvuxen katt OCH två fullvuxna personer ryms i vår säng. Hårigt och härligt!/ tant Brun