fredag 9 april 2010

HUSSE!!!!

I morse var det full fart, tidigt!!!! Matte och husse var upp med tuppen och vid åtta-tiden fick jag och Calle hoppa in i bilen och iväg bar det! Nu tänker ni nog säkert att matte och husse totalt har tappat förståndet och ska ut och träna mig så tidigt, men så var det inte riktigt. Jag har haft en vilodag idag, både från träning och vulp. Även om han har vairt med så har han legat i sin del av buren under hela resan! Underbart skönt, jag har passat på att toksova!


Resan gick till Skara, för husse har fått nytt jobb! Han ska jobba som djurskyddshandläggare och idag var det dags att titta på en lägenhet till honom. Vi har enats om att det blir veckopendling för honom och någon av oss, men Calle måste bli lite äldre först, så jag ska behöva stå ut med honom ensam!!! Huga, håll i pälsen och hoppas på det bästa!

Första månaden ska husse ha ett litet övernattningsrum så det finns inte så stora möjligheter för mig att följa med... men i juni får han en etta, och då minsann blir det bättre!!!!

Så nu håller vi alla tummar och tassar att det ska gå bra för husse och att han inte ska behöva sakna oss för mycket... vi får övertala matte att åka ner och hälsa på med jämna mellanrum så att han inte hinner att glömma bort oss och våra bus.... :-)

Vi avslutade dagen i Skara med att besöka Hornborgarsjön och lyssna och titta på alla tranor som mellanlandar där. Det var någon som nämde 12500 individer idag... jag blev alldeles snurrig... :-) Jag förstod inte riktigt vad det var för roligt med de där fjäderfäna... man kan ju inte leka med dem....

Nospussar och tasskramar till alla!

2 kommentarer:

Sofie med Levis sa...

Grattis till nya jobbet!

Maria & BT grabbarna sa...

Hej på er i Örebro =)..
Härliga bilder och rolig tillökning i familjen. Länge sedan jag var inne och kikade runt, på eran hemsida.
Lydnads provet kommer ni fixa gallant, när det väl blir dax. Långt har ni kommit i eran träning samt att ni håller på med massa olika moment.. Det kommer bli ett lyckat hund år för er, i både träning och tävling. Det ser vi fram emot att läsa om i eran blogg. Vi hoppas även på att se er på tävlings banan samtidigt, någon gång. Satsar ni på att ta LP1,a på Usca eller är det andra planer för den fina damen?! (sumo skriver) När vi är ute på tävling blir min matte jätte närvös, och då lägger jag döv örat till och gör på mitt eget lilla vis. Grattis Fredrik till nya jobbet, du kommer trivas som fisken i vattnet kan jag tänka mig. Ha det bäst så hoppas jag på att vi ses inom kort =)