onsdag 23 april 2008

En dag ute i skärgården!



Hej på er. Igår må ni tro att det hände saker. Först och främst var husse och matte tvungna att åka till Västervik för att byta husses däck på bilen. Man får visst inte köra så länge till med dubbdäck. Så sagt och gjort, de körde upp oss i ottan, redan straxt efter sju fick jag gå upp, huga... inte morgonpigg....




Usca däremot tyckte att det var en god idé att vakna, men hon är ju alltid pigg som en mört...
Hur som, efter frukost och promenad bar det iväg i bilen. Matte hade jobbat natt så hon sov redan innan bilen rullade ut ur Örebro. Husse stackarn fick snällt hålla sig vaken på egen hand.



Vi stannade ett par gånger på vägen, för att vi skulle få rastas och så, men det gick jättebra hela resan. Usca har fått en bilbur då hon inte kan hålla sig på ett och samma ställe i bilen. Hon är inte så förtjust i att åka bil och hon har tidigare protesterat i högan sky. Men Annika kom med den smarta idén, ja jag vet... det kom från Annika och ja det var smart... även den bäste misslyckas ibland... :-), att lägga en filt över buren och vipps, Usca blev tyst.

Så nu fungerar det jättebra att åka bil. Väl i Västervik bytte vi däck, var hos mattes mamma och pappa och åt mat och sen bar det iväg ut till Idö. Vi tog snabbåten ut till ön och både jag och Usca tyckte att det var en härlig båttur. Usca satt snällt i mattes knä hela resan och protesterade inte en gång. Skönt.

Här ute får vi springa ute som vi vill och här finns det massor av saker att upptäcka. Än har kossorna inte kommit, men dem får vi hälsa på i midsommar. Jag minns fortfarande den luftfärd en av dem bjöd mig på förra året, så jag tänker förklara för Usca att man inte får gå så nära. Men om hon lyssnar på mig, det vet jag inte. Hon är ju trots allt liten och vild, så hon får lärar sig av sina egna misstag om inte annat.


Vi var ute och gick en promenad och det var helt underbart väder. Även jag fick ett tokryck och vi lekte med en pinne och levde livet! Gott att vara här igen, jag älskar verkligen att vara här ute.

Det är bara att konstatera att än är det fart i kärringen... :-)

Efter en fika och promenad tog vi oss tillbaka in till Västervik. Båtresan hem gick lika bra som den ut. Innan vi åkte hem till Örebro igen skulle vi göra ett besök hos mattes Farmor Ingrid och Malte. Där fick vi kaffe och bulle, och Malte såg allt till att jag fick lite bulle också.


Både jag och Usca var vid det här laget helt slut. Det hade varit så mycket intryck under dagen så både hon och jag slockande som två stockar under bordet. Men officiellt handlar det ju om att vi vill visa oss från vår allra bästa sida när vi är bortbjudna på besök.... :-)

Vi lyckades charma in oss i alla fall, så vi var varmt välkomna tillbaka! Matte och husse kan pusta ut... för denna gång.

Hemma igen vid tio på kvällen. Nu var vi i alla fall helt slut och vi sov bägge två hela natten. Usca vaknade tidigt, halv sju, men det gör hon ju alltid. :-)
Idag ska vi ta det lugnt. Matte och Annika ska rida lektion på hästarna, så vi får sova en stund ute i stallet, gud vad skönt. Usca behöver sin sömn även under dagen och det kan ibland vara lite svårt för henne att få den då Basti och hon leker som bara den. Det är jättekul att se dem, de busar för fullt och jag kan ligga bredvid och bara koppla av. Det är bara när de kommer för nära (läs på mig) som jag blir irriterad och säger ifrån. :-)
Så nu önskar vi er alla en bra dag och skickar massor av nospussar och tasskramar!!!

Inga kommentarer: