fredag 5 december 2008

Vettis... USCH!!!

Besöket hos vettisen slutade i alla fall inte i operation utan det blev en tömmning av mina talgkörtlar, spolning av dem och sen en pencilinkur. Jag kan för övrigt meddela att vettisen inte står överst på min favoritlista längre... det gjorde ont!!!!! Matte höll fast mig och tvingade mig att utstå detta, så jag är inte sams med henne heller... inte än på ett tag i alla fall. Men men förhoppningsvis ska min svans bli bra nu så att min päls på svansen växer tillbaka igen.

Lite bättre var det igår när jag fick följa med matte till stallet, hela förmiddagen. Det var dags att sätta på snöskor på hästarna så hovslagaren var på plats och jag fick springa runt och busa flera timmar! Per (hovslagaren) hade med sig en praktikant som passade på att värma sig med att busa runt med mig, så jag var helt tokigt jätteglad! Det hade även snöat under natten och det låg fortfarande kvar på dagen, så det var kalas att rusa runt i.


Efter att hästarna fått nya skor och matte och jag blev ensamma tog vi en sväng nerför slänten bakom stallet och jag fick ett totalt tokryck... jag var nere och vände halvägs ner till sjön innan jag vände om och kom tillbaka igen... åhhhh det är så roligt med snö!


Idag har det också snöat så det kommer att bli en vild stund ute vid stallet även idag! Så tasskramar och nospussar på er alla, för nu snart ska jag ut och ha kul!!! Kanske kan matte visa mig hur man gör en snögubbe??? Vem vet!

Inga kommentarer: