onsdag 10 december 2008

Blir de aldrig färdiga?

Nu tycker jag att matte och husse är alldeles för tråkiga! Inte nog med att jag inte får den uppmärksamhet jag tycket att jag förtjänar, de håller fortfarande på att renovera! Vem kan vara så dum att man fyra veckor innan jul bestämmer sig för att det är en bra idé att renovera hallen!!!
De stänger till dörrar och sätter upp kompostgaller överallt och jag får inte vara med och hjälpa till, jag vill också vara med och lägga nosen i spacklet eller i färghinken! Det ser ju rätteroligt ut!

Men jag smyger upp bakom husse och lägger mig mitt i allt i alla fall, de ska inte tro att jag inte kommer att försöka vara med! Och framför allt de får inte glömma bort att jag finns!!!
Rätt som det är får jag syn på något! Matte ligger på golvet och blir anfallen av några konstiga saker som svävar över henne! Jag måste skynda till hennes undsättning!!!!!

Jaha, det var hennes fötter... men då passar jag på att gå till anfall och tar matte i stället!!! Tjooohooo jag fick ner henne och hon är besegrad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Håll tummarna för mig att jag slipper mer renovering efter den här helgen som kommer. "Mormor och morfar" kommer hit och ska hjälpa till med tapetsering och städning. Så vi får hoppas på att det blir färdigt, för nu är det inte långt kvar till jul och då vill vi ju ha fint. Matte har lovat att jag ska få en gran! En alldeles egen gran som jag kan sitta vid och titta på... den ska ha röda kulor och massor av glitter. Så hoppas jag ju förstårs att det finns ett och annat paket under som jag kan få sätta tänderna i!!!! För jag har ju varit snäll... tomten måste komma till mig också!!!
Nospussar och tasskramar!

1 kommentar:

Anonym sa...

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR VI ER ALLA FRÅN Maria & Sumo..
Hoppas ni får en riktigt bra jul med en massa god mat Kramar från oss