onsdag 24 december 2008

Julafton!

Vi började dagen med att efter frukost åka ut till hästarna så att även de fick lite extra gott. Här vankades det knäckebröd, morötter, äpple och mineraler. Extra gott till extra goa hästar. Blesi, mattes nya fodervärdshäst, har kommit till hagen och det fungerar jättebra. Han har kommit in bra i flocken, även om han inte riktigt tillhör den "inre" kretsen!
Blesi kom fram för att hälsa en svän när vi kom.
Hemma igen stökades det i köket och jag fick inte vara någonstans. Jag försökte att "stjälpa" till men det gick inte så bra. Men jag såg i alla fall till att hålla mig i närheten för att se om det skulle kunna trilla ner något gott till mig. Och visst fick jag lite extra gott i min matskål, lite julskinka och köttbulle...

Jag försår inte men, matte och husse sätter upp kompostgaller runt granen om nätterna, jag vet inte om det är för att jag försökte släpa iväg med mattes tomte... men jag har ännu inte slagit ner någon av kulorna eller något annat roligt i granen, bara försökt att tugga på en halmbock....
Matte och husse tyckte att jag kunde nöja mig med en av mina julklappar... jag hade lite problem att få med mig tuggbenet, men gott var det!!!


Efter en heldag med lek och god mat, däckade jag som en stock framför tv:n. Tur att en dag som denna bara kommer en gång per år!!! Så efter att ha däst och jäst en hel dag önskar vi er alla en God Jul och hoppas att ni har ätit lika gott och lekt lika roligt som jag.
TASSKRAMAR OCH NOSPUSSAR I MASSOR TILL ALLA OCH EN RIKTIGT GOD JUL!!!!

Inga kommentarer: