måndag 29 december 2008

Lugnet råder åter... ombyggnationen är nästan klar...

Nu har matte och husse lånat ut mig till mormor och morfar över nyår, de tror att jag skulle bli rädd för raketer och smällare om jag fick vara ensam hemma över nyårsnatten... ha, som om det skulle ha varit ett problem. Jag kan tänka mig massor av saker jag skulle ha ställt till med om jag fick vara själv!!!!! Men så roligt fick jag inte ha. hmmm. Men men, jag har minsann hört att det vankas biff och andra goda saker hemma hos mormor, så det ska nog inte alls bli så illa.
Problemet är bara att jag inte hinner uppdatera bloggen... så jag publicerar bara bilderna så får ni vänta med mina små klurigheter... Här nere kommer i alla fall lite bilder på Blesi, mattes nya foderhäst, på Kolan, som har gått iväg till Bollnäs, och Spaena. Det är även lite busbilder på mig och Lukas. Håll till godo så länge och jag önskar alla ett jättestort GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!

Nu är jag åter vid tangenterna och kan fortsätta att skriva lite om bilderna! Jag har nu fått följa med husse ut till Idö, och jag kan få fortsätta att springa fritt i ytterligare ett par dagar. Sen bär det hem till matte igen och då har jag fått för mig att matte och husse ska återta min träning och försöka ge mig lite mer diciplin... vi får väl se vem som vinner den matchen!


Blesi och Spaena har nu blivit lite mer kompisar sedan Kolan försvann. Han får till och med vara inne i ligghallen om nätterna nu. Jag kan tänka mig att Spaena tänker att det är bättre med någon än inte någon alls. De frostiga bilderna är tagna på morgonen samma dag som Kolan åkte iväg till sin nya matte och husse. Jag var ocskå med och såg till att han kom iväg ordentligt, men det var allt lite kallt...

Men solen lyste och husse hade med sig kameran så vi två tokade runt en hel del! Vi hittade en pinne som jag tyckte jättemycket om, och vilken fart det blev!

Tjoooo hoooo!!!!


Efter hela julhelgen med massor av god mat och massor av sällskap var det skönt att få sträcka på benen och rusa av sig lite. Sen kom Lukas ner och hälsade på också, då blev det ännu mer fart!

Lukas mitt i en vändning!
Full fart!
Spaena med frost i både skägg och lugg! Det var verkligen kallt denna morgon!


Man kunde till och med se frost på rumpan på Kolan! :-)


Jag vill ju bara säga att efter ett par timmar ute med massor av spring och full fart var jag ganska trött, även om pinnen ser jättelockande ut var det faktiskt lite jobbigt!
Stora nospussar och tasskramar till alla och en jättestor önksan till alla om ett gott 2009!

Inga kommentarer: