söndag 24 maj 2009

FM-träning

Idag var första träningsträffen med gänget som kommer att träna ihop för att bli försvarsmaktshundar! Jag kan inte förstå hur matte kan kalla detta träning!!! Det var ju kalaskul! Vi fick leka men kamprulle och bollar. Visst var jag tvungen att invänta att matte eller instruktörerna sa att det var ok att dyka på rullen, men vad gör det... jag väntar gärna!!! Jag blir ju alldeles till mig när jag får busa runt för fullt, men jag lyckades att hålla tänderna borta från alla händer... nästan... bara ett litet nafs i Mickes (ansvarit instruktör) fingrar!


Vi gick även igenom hur man vistiterar hundar. Matte har ju erfarenhet av tvåfotingar men det här är ju en helt annan sak. :-)

Vi kan i alla fall efter denna dag konstatera att vi har massor att jobba med. Först och främst ska vi få upp min kamplust mer, jag tar bara tag om leksaken med framtänderna. Det ska nog gå bra, leklusten är det ju inte något fel på...

Nu ska jag försöka släpa mig från golvet i vardagsrummet till mattes säng... det har varit lite jobbigt idag. Men som sagt, det var kalasroligt! Kan knappt vänta tills vi får ge oss ut igen och leka mer!!!!

Nospussar och tasskramar allihop!

2 kommentarer:

Maria & Boderterrierna sa...

Låter som att ni kommer få en väldigt bra hund, de tar nog inte så lång tid innan du greppar leksakerna helt... Duktiga hund, ska bli kul att följa din träning här nu :). Kram

Sofie med Levis sa...

Låter ju som en helskoj träning! Men varför ska man akta fingrar? Dom är också kul att bita i!