fredag 1 maj 2009

En underbar dag!

När allt kommer omkring, visst är det väl helt underbart med vår? Vädret kunde inte vara bättre, hästarna verkar också tycka att det är skönt att bli av med vinterpälsen och det är lite mer spring och sprattel i benen på dem, vilket gör det mer äventyrligt att försöka leka med dem och matte och husse är på strålande humör!
Sen verkar det också vara så att beök dyker upp lite oftare denna årstid... hmmm jag tror att det är så att människor helt enkelt vågar köra bil längre sträckor nu och att de efter att ha varit insnöade flera månader känner att de måste få röra lite på sig... jag vet att jag känner så i alla fall... eller är det bara skendräktighet?


Marie kom i alla fall på besök valborgsmässoafton och även om hon är allergisk mot mig, gör jag allt jag kan för att underhålla och roa henne. Visst är det väl jättemysigt att buffa upp dörren på morgonen och hoppa upp i sängen för att se om hon är vaken och vill ha en puss eller två???

Eftersom matte jobbade valborg, blev jag ensam när husse och Marie åkte ner till stan för att käka och kolla på raketer... hmmm stor orättvisa! Jag vill också vara med på stan. Husse visade mig stan tillsammans med mina kurskamrater i onsdags, så jag vet att det finns gott fikabröd och massa andra spännande saker där! Folk tittade lite konstigt på oss när vi kom nästan 20 hundar tillsammans! Hihi.



Som jag sa innan verkar hästarna lite livligare och jag vill lova att jag gör allt jag kan för att få igång dem och leka... men det är inte det lättaste! Jag kastar mig åt vänster....


Jag hoppar och studsar och ser ut som en korsning mellan hare och känguru! Inte helt svårt när man är hoffe....

Jag gör även en massa konstiga ljud, allt för att få hästisarna att leka med mig... Men vad tjänar det till... Småkillarna står med mularna ner i det fina färska gräset och kan inte bry sig mindre om mig!!!

Helt plötsligt får jag en insikt! Tänk om det är så här matte och husse känner sig när de står och skriker sig hesa och jag bara totalignorerar dem.... hmmm det är ju verkligen inte så roligt, men det har jag nog glömt tills nästa gång i alla fall.... :-) Marie åkte tillbaka till Stockholm i går efter att ha spenderat dagen bland hästar och smultronställen! Jag fick minsann stanna hemma, men det skvallrades om att matte, husse och Marie tagit sig till Nora och njutit av traktens speciallitet... Noraglass!!!!!!!! Dagsfärsk glass och nu fanns det hasselnöt, vanilj och skogshallon!!!! Och inget fick de med sig hem till mig!!!!!!!!!!!!! Ibland tycker jag inte om min familj!

Lite upprättelse fick matte och husse på kvällen när de invigde balkongen! Grillat kött, klyftpotatis, Karl-Johansvampsås och sallad till! Även jag fick en och annan smakbit, lite för lite bara, men det var verkligen gott!


Nu ska jag inta horisontalläge och funderar lite över morgondagens strapatser. Vi ska till hundklubben och ett första sållningsprov för att se om jag har vad det krävs för att bli tjänstehund i försvaret... jag vet inte vem som kommer att vara mest nervös, jag eller matte... vi får väl se. Jag tänkte i alla fall sätta kameran i husses händer och har vi tur kanske det kommer en eller annan bild i morgon!!!

Håll tassarna för mig!!!!

Nospussar och tasskramar!!!!!

Inga kommentarer: